Avatar billede kcdk Juniormester
26. oktober 2022 - 09:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sammenlign 2 faner og flet

Jeg har 2 excelark, som begge indeholder telefonnummer, men det ene indeholder så også oplysninger som postnummer osv. og det vil jeg gerne have overført til ark 1 hvis telefonnummeret er identisk.

Er der nogen der kan pege med i retningen af en funktion, som løber begge lister igennem for identiske telefonnumre og fletter oplysninger hvis der er match.
Avatar billede kim1a Ekspert
26. oktober 2022 - 09:54 #1
Du kan bruge xlookup eller vlookup funktionen.

I filen du vil samle i, hver kolonne for data du vil overføre:
=xlookup(telefonnummet;kolonnen med telefonnummer i den anden fil;kolonnen med data du vil overføre)
Avatar billede kcdk Juniormester
26. oktober 2022 - 11:27 #2
Tak for det. Det var lige den retning jeg skulle peges.