Avatar billede Charlotte Mester
27. oktober 2022 - 12:18 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Omdøb fil

Jeg skal have sendt en fil, men jeg får at vide, at det ikke er en tilladt filtype. Hen hedder Heic. Den skal helst hedde : Pdf, png, jpg, tiff, doc el. docx
Kan jeg omdøbe min “Heic” til en af dem?
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2022 - 13:15 #1
Avatar billede Charlotte Mester
27. oktober 2022 - 14:15 #2
Tusind tak for hjælpen. Jeg har omdøbt dem til Tiff, men de fylder 50,3, og er derfor for store til at sende. Hvad gør jeg?
Avatar billede sd8220 Seniormester
27. oktober 2022 - 15:24 #3
Det er IKKE nok at give filen en anden endelse - HEIC er en kodning af billeder, som ikke alle systemer kan læse, så din fil skal konverteres - og tydeligvis også gøres mindre.

Du kan som ovenfor bruge Billedfremviser til det - så skal du bare skalere billedet undervejs.

Menuen Værktøjer og juster størrelse til noget mindre.
Avatar billede perwolf Forsker
27. oktober 2022 - 15:54 #4
Et godt program til billeder, og ganske gratis, er Irfanview. Det understøtter stort set alle billedformater. Åbn din heic med Irfanview, og gem det som jpg. Herved vil det helt sikkert fylde meget mindre.
Irfanview kan også formindske opløsningen, så billedet fylder endnu mindre.
Har brugt Irfanview i rigtig mange år. Kan også tage en større stak billeder og konvertere dem til andet billedformat.
Avatar billede valby Ekspert
27. oktober 2022 - 15:59 #5
Er det ikke nok, at pakke den fil i WinRar?
https://www.win-rar.com/start.html?&L=0
Avatar billede Erik K Ekspert
27. oktober 2022 - 16:52 #6
#5 Valby
Medmindre modtager har en Mac, iPhone eller iPad, vil filen muligvis ikke kunne åbnes efter udpakning.
Heic er et Apple format, der ikke understøttes direkte af andre systemer.
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2022 - 17:57 #7
TIFF er et billedormat, som fylder rigtigt meget.

Hvad skal den afsendte fil bruges til? Hvis den ikke skal bruges til noget professionelt formål, så brug den metode, ink foreslår i #1 og gem den som .jpg. Du behøver ikke skalere billedet, medmindre du ønsker at skære noget væk.
Avatar billede valby Ekspert
27. oktober 2022 - 18:22 #8
#6
Tak for info, det anede jeg ikke :-)
Avatar billede Charlotte Mester
27. oktober 2022 - 19:10 #9
Jeg kan desværre ikke vælge jpg. Hvad med pdf?
Avatar billede Charlotte Mester
27. oktober 2022 - 19:14 #10
Den foreslår også, JPEG, JPEG 2000, PNG og Open EXR!
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2022 - 19:17 #11
#9.
JPEG er det samme som JPG, så prøv det.

Hvad skal billedet bruges til?
Avatar billede Charlotte Mester
27. oktober 2022 - 19:20 #12
Jeg skal indsende noget dokumentation, og jeg har ret meget
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2022 - 19:27 #14
For dokumentation kan du anvende pdf. Hvordan har du fået dine HEIC filer. Har du brugt din iPhone som kamera? Så kunne du fra starten have valgt JPG i stedet for HEIC.
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2022 - 19:29 #15
#13 Det ser ud til, at spørgeren har postet under Mac, så jeg formoder Charlotte har en Mac og ikke en Windows pc.
Avatar billede Charlotte Mester
27. oktober 2022 - 19:35 #16
Hvordan indstiller jeg det til at gemme som pdf?
Avatar billede INK Ekspert
27. oktober 2022 - 19:40 #17
Når dit billede er åbent i Billedfremviser, trykker du på arkiv og vælger eksporter eller eksporter som PDF.
Avatar billede perwolf Forsker
27. oktober 2022 - 20:28 #18
#15 Ups! Det havde jeg ikke set.
Elvis has left the building!
Avatar billede Charlotte Mester
28. oktober 2022 - 12:53 #19
Ink, det kan desværre ikke lade sig gøre! øv
Avatar billede Charlotte Mester
28. oktober 2022 - 13:04 #20
#3, Det er tekst, der skal sendes. Vil det stadig være muligt for modtager at forstørre det, så det kan læses? Jeg har ret meget der skal sendes, men må max. sende 32 MB
Avatar billede falster Ekspert
28. oktober 2022 - 15:54 #21
Muligvis kan du søge på - f.eks. - heic file and ocr - og find muligheder. Her er en:

https://online2pdf.com/convert-heic-to-txt