Avatar billede k_skriver Juniormester
27. oktober 2022 - 16:09 Der er 5 kommentarer

Gmail slettter/skjuler mails ved svar

Hej,

En veninde oplevede at nogen loggede ind på hendes Gmail konto og hun har umiddelbart derefter ændret hendes kode.

Da hun så logger ind igen er alt i indbakken slettet (findes heller ikke i slettet post)
- det tænker jeg umiddelbart ikke der er så meget at gøre ved. (sig til hvis jeg tager fejl!)

Men det er stadig sådan at hvis hun svarer på en mail, forsvinder den mail hun svarer på fra hendes indbakke (den står IKKE til ’samtalevisning’)

Jeg har forsøgt at google lidt på det, men bliver desværre ikke meget klogere – har I ideer til hvad det kan skyldes?
Avatar billede Erik K Ekspert
27. oktober 2022 - 16:39 #1
Har du kigget i Alle mails - der kan de måske ligge.

Bruger veninden en klient til at læse mails?
Hvordan er det sat op?
Hvis du bruger POP3 kan det ske at mails hentes ned på klienten og slettes fra mailbox
Hvis man har flere klienter (Outlook, iPhone, Windows Mail) bør man bruge IMAP til at hente mails, så bliver de på serveren
Avatar billede Erik K Ekspert
27. oktober 2022 - 16:43 #2
Alle mails skulle være Alle indbakker😊
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2022 - 16:51 #3
Som Erik skriver bør det være i mappen alle mails.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. oktober 2022 - 17:38 #4
Husk, at selv efter password-skifte vil nogen apps fortsat være godkendt, og der kan derfor stadig være andre logget ind på kontoen.

Det er derfor super-vigtigt at gå i konto-indstillinger og gennemgå listen over de enheder man har brugt - dette burde være direkte link: https://myaccount.google.com/device-activity?continue=https%3A%2F%2Fmyaccount.google.com%2Fsecurity

SLET/bloker de enheder der ikke kendes til.
Avatar billede k_skriver Juniormester
28. oktober 2022 - 12:19 #5
Det viste sig at der var aktiveret en ’send og arkiver’-knap i indstillingerne. Det hjalp at få den deaktiveret.

Mht de slettede/manglende mails var de i dag at se i papirkurven (jeg kan ikke gennemskue hvorfor de ikke var det i går…)
- men nu er de under alle omstændigheder genskabt!