Avatar billede pwn Forsker
30. oktober 2022 - 10:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl på batteri Levono x240 - men batteriet er OK!

Jeg har to ens Levono X240 (opgraderet med SSD, Win 10, 8 GB RAM).
Den ene viser følgende fejl:

"Batteri 1: Der er opstået en ved ved batteriet pga. almindelig slid. Batteriet kan ikke oplades. Udskift batteriet."

Bytter jeg rundt på batterierne, er det stadig den samme PC, der giver samme fejlmeddelelse, mens den anden ikke viser en fejlmedelelse.

Hvis det ikke er batteriet, hvad er det så?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. oktober 2022 - 10:46 #1
Prøv Strømknebet! Tag batteriet ud Hold startknappen nede i 5 Sec. Sæt batteriet i ige n og prøv at starte op!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2022 - 12:51 #2
Hvad hvis du bytter om på opladeren?
30. oktober 2022 - 15:26 #3
Det kan være en af de modeller med 2 batterier i

https://www.computerworld.com/article/2484396/lenovo-s-thinkpad-t440-packs-dual-batteries--runs-up-to-17-hours.html

Der står i artiklen at det interne ikke kan skiftes, men det tror jeg det kan, den skal bare skilles ad.

Prøv at søge lidt på nettet.
Avatar billede pwn Forsker
30. oktober 2022 - 17:17 #4
Tak for svar og link. Det er måske derfor, at der står "Batteri 1" så Batteri 2 er det ikke defekte aftagelige.
Jeg har lige åbnet PC'en, og det er ganske enkelt at udskifte (i linket er der en video, der viser hvordan). Batteriet koster godt 600 kr. ved den billigste fra DK webshop.
Alle, tak for hjælpen :-)
mvh
Paul
31. oktober 2022 - 16:25 #5
Velbekomme