Avatar billede K6950 Juniormester
30. oktober 2022 - 20:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søg efter match i dokument

Hej

Jeg har et større excel-ark, hvor der står en række oplysninger om en række personer.

For alle personer står f.eks.: Fornavn, Efternavn og fødselsdato i 3 forskellige kolonner.

Jeg har behov for at følgende:

1: En pop-up hvor jeg kan taste hvilke kriterier jeg ønsker at søge efter og få vist (F.eks. efternavnet "Jensen", og/eller fødselsdato "01.01.1997")

Jeg tænker:

Kan man kombinere en sådan udsøgning med funktionen "Filter" som i praksis kan bruges til at fortage udsøgningen, men som blot ikke giver et særligt pædagogisk Inddata / uddata, da man ikke umiddelbart kan se søgnings kriterier.

Kan man f.eks. lade "filtet" værdier, refererer til data, som man skriver i bestemte felter i regnearket ??
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. oktober 2022 - 06:48 #1
Avatar billede K6950 Juniormester
31. oktober 2022 - 09:30 #2
Det fungere super fint.
Tak for det.

Der opstår et lille tillægsspørgsmål, som jeg først opdager nu.

I den tabel jeg skal udsøge fra, f.eks. efternavnet "Jensen", er der nogle gange, hvor "Jensen" er skrevet ned et tomt felt efter "Jensen ".

Jeg har forsøgt at skrive "Jensen?" som filter, uden at det giver resultat. Er der anden måde man kan gøre filter knap så følsomt, så gen f.eks. viser alle "Jensen" selvom man i filter kun skriver "Jense" ?

For hånd tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
31. oktober 2022 - 09:48 #3
Du kan bruge UNIQUE funktionen på området med efternavne og så bruge resultatet heraf som grundlag for din datavalideringsliste.
Avatar billede K6950 Juniormester
31. oktober 2022 - 10:23 #4
Hej

Den forstår jeg ikke lige ?

Et eksempel: Hvis jeg skiver "Jense" som filter udsøgning, vil jeg gerne have at "Ellemann-Jensen" bliver vist som et Match.

Er det muligt ?
Avatar billede K6950 Juniormester
31. oktober 2022 - 23:33 #5
?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. november 2022 - 07:10 #6
Det er sikkert muligt, men jeg har ikke tid til at gå ind i det.