Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. november 2022 - 10:53 Der er 7 kommentarer

Outlook i Microsoft 365

Jeg forsøger at hjælpe en kammerat med sin Outlook i Microsoft365.
Han har skiftet udbyder og skal derfor rette ind i kontoindstillinger.
Det mystiske kommer at SMTPen kan vi ikke få rettet, hver gang vi sætter den nye hostingnavn ind, bliver det over skrevet ved gem, af den tidligere hostingnavn.
Er der nogen som har en idé om hvordan vi får fjernet den uønskede hostingnavn?
Vi har selvfølgelig både slettet – rettet og hvad man nu ellers kan forsøge.
Avatar billede Richard Thune Forsker
01. november 2022 - 12:15 #1
Alt efter hvilken serverprotocol han brugte vil han miste alle mails fra den gamle udbyder hvis i ændrer i kontoindstillingerne.
Stedet skal i oprette en ny konto.
Og når han så har flyttet hvad han ønsker at beholde over på den nye konto kan han slette den gamle.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. november 2022 - 16:13 #2
#1 - så nemt er det desværre ikke - ligegyldigt hvad vi gør, overskrives hostingnavnet i SMTP af det tidligere hostingnavn!
Avatar billede kurtba Ekspert
01. november 2022 - 21:15 #3
Jeg mangler lidt klarhed over:
Er den gamle konto slettet - eller skal den leve ved siden af den nye?
I forsøger vel ikke bare at rette lidt i den gamle konto, men opretter en helt ny konto?
Uanset hvad, kan man godt have flere konti kørende samtidig inde i outlook.
Hvis I har valgt at slette den gamle konto, så prøv at lukke Outlook bagefter.
Installer evt. Ccleaner i den gratis version og lad den køre en rensning af både det ene og det andet, og herunder især af registreringsdatabasen.
Gå ind i kontrolpanel og find officeinstallationen og kør en reparation af outlook. Det kan man gøre samme sted om man afinstallerer.
Genstart pc.en og prøv så forfra med at lægge den nye konto ind igen.
Nu ved vi ikke hvem pgl. har som udbyder, men man kan jo være heldig, at når man indtaster mailadresse og brugernavn og password osv. så kontakter den selv udbyderen og skriver de rigtige data ind for kontoindstillingerne, herunder også smtp oplysningerne.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. november 2022 - 11:03 #4
#3  Jeg synes jeg har prøvet alt - også manuel gennemgang med regedit, men denne vindue poper op hver gang:  https://ibb.co/9s7NFf5
Ved du hvor i registreringsdatabase der gemmes oplysninger om konti, som SMTP server?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
18. november 2022 - 15:36 #5
Hvordan går det her? Kan den nye udbyder ikke hjælpe?
Kunne du oprette en ny temporær mailkonto og kopiere alle mails og kontakter mv over på denne, slette den oprindelige og oprette den igen?
Prøv at installere på en anden pc. Hvis dette går godt, så lav en geninstallation af kammeratens pc - - og installer herefter på denne.
:-) Men det har du nok prøvet :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. november 2022 - 15:41 #6
Har det samme problem og kan ikke rette det efter jeg havde nedbrud den var oprettet med Office 2016 og og jeg kører nu siden 2020 Office 2019 og det virkede indtil nedbruddet Og der er ikke meget hjælp at hente hos YOUSEE!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
18. november 2022 - 15:57 #7
Fandt faktisk en løsning i dag ;-)
Oprettede en ny profil, tilknyttede den gamle .pst fil og voila det hele virkede.
Der skulle selvfølgelig oprettes ny mail konto - men bare det at der pludselig var mulighed for at vælge frit var strålende.