Avatar billede omn Mester
02. november 2022 - 22:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

EXCEL creating from Access

I use following for creating an EXCEL from Access and it works well and generate an .xls.
I would like to generate an XLSX type it does not work when I change to .xlsx
Any suggestion ?
Thanks in advance.
s1 = "c:\omo\" & Mappe & "\" & Project01 & "-" & Date & ".xls"
DoCmd.OutputTo acOutputTable, Project01, acSpreadsheetTypeExcel12, s1, False

Best regards OMO
Avatar billede martens Guru
03. november 2022 - 06:50 #1
Du burde gøre det således :

DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml,  "table_name", "C:\folder_name\file_name.xlsx", True

Så kan du sætte dine variabler ind, hvor du lyster..😉

Mvh martens
Avatar billede omn Mester
03. november 2022 - 09:44 #2
Mange  tak,
Det fungerer og er et stort fremskridt.
Vh. OMO