Avatar billede milter Ekspert
07. november 2022 - 21:00 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

YouSee Play og fiberforbindelse

Jeg har et par spørgsmål ang. abonnement hos YouSee med både internetforbindele, TV og mail. Den korte version lyder således:

Jeg har gennem flere år haft fuldpakken hos YouSee. For et par dage siden ville jeg gerne tilføje en ekstra kanal, men fandt ud af, at det ikke længere kunne lade sig gør, fordi man fremover kun kunne ændre abonnementet, hvis man tegnede et YouSee Play abonnement.YouSee Play blev introduceret i september i år Hver gang, jeg prøvede det på nettet, fik jeg at vide, at der var ”et eller flere forhold, som forhindrer, at du kan bestille online”.

Jeg bestilte en opringning fra dem, som de lovede at svare på inden for 30 sekunder. Efter to timer uden svar kørte jeg til vores lokale YouSee-butik, hvor man oplyste mig, at jeg kun kan få YouSee Play, hvis der er fibernet ført ind til vores hus.

Er der nogen her, som kan bekræfte det eller har oplevet det samme?

Er der nogen, som kan henvise mig til et link hos YouSee, hvor man få det bekræftet?
Avatar billede milter Ekspert
07. november 2022 - 21:05 #1
Og jeg har selvfølgelig allerede søgt flere timer på YouSees sider :-)
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. november 2022 - 22:50 #2
Hvis du har mulighed for det er det under alle omstændigheder en god ide at få fiber. Abonnementet er nogenlunde det samme og hastigheden er hurtigere. Installationsprisen kan svinge afhængig af aktuelle tilbud.
https://kampagne.yousee.dk/tdcnet?ps_kw=yousee+fiber&gclid=CjwKCAiA9qKbBhAzEiwAS4yeDVfBcSC0BluJDyNK3Zzt0njrA26crTWU2Atv-3N2nyeM9p_mibmUehoCjJcQAvD_BwE
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. november 2022 - 00:19 #3
Jeg havde det samme problem fuldpakken og ville have en ny kanal. Jeg skiftede så til grundpakken - valg selv 10 point.  Det blev det faktisk billigere af og selv grundpakke + 20 point ville jeg spare penge på skiftet. Jeg mener ikke Yousee play har kanaler jeg ikke kan tilvælge.

Det ser ikke ud til de markedsfører bland  selv mere -men jeg kan da stadig opgradere point.

Du kan da teste dine forhandlingsevner og se om de vil sælge det gamle produkt.

Jeg har ikke fiber - jeg har Bredbånd 300/60 Mbit, Coax. Oprindelig 25/5 som de opgraderede til Bredbånd 300/60 Mbit - samme pris uden at fortælle mig det -opdagede det ved speedtest.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. november 2022 - 23:48 #4
Jfr. denne side er det ikke et krav, at der er fiber på adressen.
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/alt-det-med-smat-om-yousee-play?icid=tv_fp_faq_vilkaar
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2022 - 15:23 #5
Tak for jeres input. Jeg er selv efterhånden kommet til den konklusion, at fibernet ikke er nødvendigt for at få YouSee Play. Ekspedienten i YouSee-butikken må have misforstået noget.

Og til oplysning: Tilføjelse af ekstra kanaler i det gamle system med enten grund-, mellem- eller fuldpakke kunne for mig lade sig gøre i butikken. Jeg har min egen tilslutning til kabelnettetved vejen og er ikke medlem af en antenneforening.

PS: Jeg bestilte allerede for ca. en måned siden gratis tilslutning til fiber gennem Norlys.