Avatar billede Tom K. Forsker
07. november 2022 - 21:22 Der er 6 kommentarer

Thunderbird vil ikke importerer fra outlook

Hver gang jeg forsøger at importerer mails fra outlook,
Fortæller Thunderbird at der ikke findes nogen profiler.
Nogen der er bekendt med en løsning?
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. november 2022 - 21:32 #1
Har du i

kontoindstillinger -
kontohåndtering

tilføjet mailkontoen ?

Thunderbird bør så selv finde de rigtige adresser og porte.
Avatar billede Tom K. Forsker
07. november 2022 - 21:47 #2
Ja det var der ingen problemer med.
Jeg vil bare gerne have de gamle mails med over. 😉😊
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. november 2022 - 22:07 #3
Du har vel ikke markeret 30 dage i nedenstående billede - første synkronisering kan tage lang tid -første hentes headere og siden vedhæftede filer.

https://ibb.co/NVVWpZV
Avatar billede Tom K. Forsker
07. november 2022 - 22:53 #4
Der er ingen synkronisering valgt.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. november 2022 - 23:31 #5
Hvis det er en stor outlook fil, så kan der gå rigtig lang tid, inden man kan se, at der sker noget.
Jeg importerede selv fra outlook til thunderbird for et par år siden. Filen var på ca. 2gb, og jeg prøvede flere gange, hvor jeg ikke kunne se, at der skete noget som helst.
På et tidspunkt havde jeg næsten opgivet, men lod thunderbird stå åben, mens jeg gik på nettet for at søge efter løsninger. Da jeg så kom tilbage flere minutter efter, kunne jeg så endelig se, at den faktisk var i gang med importen. Men der gik adskillige minutter inden jeg kunne se, at der skete noget.
Avatar billede Tom K. Forsker
10. februar 2023 - 21:37 #6
Jeg må desværre meddele at jeg har droppet "thunderbird".
Det lykkedes aldrig at få importeret noget. 😥😪😭