Avatar billede Nummee Mester
09. november 2022 - 19:01 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne farver så kun omkreds af billede og tekst er tilbage

Jeg har et billede jeg godt kunne tænke mig at fjerne alt farve på både i den røde trekant, teksten og lygtepælen men omkredsen skal forblive så jeg får en trekant uden farve men hvor jeg stadig beholder kanterne og det samme med teksten ?

Org logo: https://www.clandisa.dk/guides/demo/Lego-league-logo.PNG

Her er der fjernet noget af den røde trekant men ikke sådan jeg ønsker det tænkte der skulle være en sort kant rundt om trekant både yder kant og inner kant + teksten men uden farver i: https://www.clandisa.dk/guides/demo/Lego-league-logo1.png

Håber der er nogen der forstår hvad hulen jeg skriver :-)
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2022 - 20:16 #1
Er det sådan her, du mener:

https://ibb.co/xCh67kk
Avatar billede poko1 Ekspert
09. november 2022 - 21:17 #2
https://ibb.co/r0sVkqH
Burde være Transparent men ser ikke sådan ud her på siden!
Avatar billede Nummee Mester
11. november 2022 - 16:04 #3
Jov tak lige precis som første billede, men der var en af vennerne der kom mig i forkøbet og fik det lavet selv, skulle bruges til tryk på T-Shirt, men kunne da godt tænke mig en forklaring på hvordan du gjorde til en anden god gang hvis du har tid :-)
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2022 - 22:30 #4
#3.

Jeg bruger billedredigeringsprogrammet  PaintShop Pro 2018 til det. Der åbner jeg dit første billede i redigeringstilstand, og da du vil have det "uden farver", konverterer jeg først billedet til sort/hvidt således: Image > Decrease Color Depth > 2 color pallette. En lille sidebemærkning, rent sort og rent hvidt er faktisk også farver :-)

Med det sort/hvide billede på skærmen går jeg så til Effects > Edge Effects > Trace Contour, og der er den så. Andre billedredigeringsprogrammer kan det samme men nok med en lidt anden procedure.
Avatar billede Nummee Mester
12. november 2022 - 07:41 #5
Mange tak for din gode hjælp i super herinde :-)
Avatar billede milter Ekspert
12. november 2022 - 20:25 #6
Velbekomme :-)