Avatar billede ibnielsen Seniormester
10. november 2022 - 18:31 Der er 16 kommentarer

Chrome siger Din forbindelse er ikke privat NET::ERR_CERT_INVALID

Chrome siger Din forbindelse er ikke privat
Brugere med ondsindede hensigter kan forsøge at stjæle dine oplysninger fra accounts.google.dk (f.eks. adgangskoder, beskeder eller kreditkort). Få flere oplysninger
NET::ERR_CERT_INVALID
Jeg kan endda ikke komme ind i gmail???
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. november 2022 - 19:21 #1
Jeg havde samme samme problem tidligere på ugen, men det var på Edge, og kun ved klik på eksperten.
På alle andre var der intet i vejen. Jeg prøvede at slukke pc´en og tænde den igen, og nu var der igen hul igennem til eksperten🤔😮 Siden har alt fungeret som normalt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. november 2022 - 21:20 #2
Går computerens ur rigtigt, og er den med den rette tidszone mm.?
11. november 2022 - 09:16 #3
Sker det ikke fordi du besøger sider, der ikke bruger https?
Mange sider kører forbi en http genvej hvorfra at omdirrigere dig til en https side, så kan man få den advarsel. Man kan slå det fra i Chromes indstillinger.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. november 2022 - 11:27 #4
Gætter på at Ole Madsen i #2 har ret mht uret i Windows.
Jeg har oplevet det samme hos en ven. Hans ur gik forkert og det gav præcis denne type fejl indtil vi manuelt justerede tiden.
Der må være en fejl i Windows i øjeblikket. Jeg har oplevet flere PC'er hvor uret ikke er blivet synkroniseret korrekt.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
11. november 2022 - 15:34 #5
Uret går fint
Jeg prøver nu at logge på chrome med email og kode, jeg bekræfter på telefon, at det er mig (jeg har glemt at skrive, at det drejer sig om en pc med win10, og at edge på samme computer virker fint med google. det virkede også fint indtil for nyligt i chrome)
så skriver den
ikke sikker -https://accounts.google.dk/accounts/SetSID?ssd........
og så:
accounts.google.dk bruger normalt kryptering til at beskytte dine oplysninger. Da Chrome forsøgte at oprette forbindelse til accounts.google.dk denne gang, returnerede websitet usædvanlige og forkerte loginoplysninger. Dette kan skyldes, at en hacker har forsøgt at udgive sig for at være accounts.google.dk, eller at en Wi-Fi-loginskærm har forstyrret forbindelsen. Dine oplysninger er stadig sikre, idet Chrome afbrød forbindelsen, inden der blev udvekslet data.

Du kan ikke gå til accounts.google.dk lige nu, da websitet sendte krypterede legitimationsoplysninger, som Chrome ikke kan håndtere. Netværksfejl og angreb er normalt midlertidige, så denne side vil sandsynligvis fungere senere.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
11. november 2022 - 15:42 #6
jeg kan heller ikke logge ind, selv om jeg er logget ind på tablet og telefon?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2022 - 16:17 #7
Google har øget den tvungne sikkerhed i Chrome over de sidste mange år, så det kan sagtens være et forkert certifikat der hindrer Google i at gå på.

Hvilken webside/tjeneste er det vi snakker om?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
11. november 2022 - 16:48 #8
Som jeg skriver kan jeg slet ikke logge på og det er den side som jeg nævnte:
ikke sikker -https://accounts.google.dk/accounts/SetSID?ssd........
Avatar billede ibnielsen Seniormester
11. november 2022 - 16:49 #9
jeg har afinstalleret chrome og installeret den igen uden held
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2022 - 17:14 #10
Det er vist ikke den fulde URL, så det kan være hvad som helst... - specielt hvis det er et link du klikker på?? (så lad være!)

Men prøv at kopiere følgende ind: https://accounts.google.dk

Det er "roden" til din google konto, så den bør du i hvert fald kunne komme på.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
11. november 2022 - 17:15 #11
samme resultat:  https://accounts.google.dk/
Din forbindelse er ikke privat
Brugere med ondsindede hensigter kan forsøge at stjæle dine oplysninger fra accounts.google.dk (f.eks. adgangskoder, beskeder eller kreditkort). Få flere oplysninger
NET::ERR_CERT_INVALID
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2022 - 00:09 #12
Så kunne det måske tyde på at noget snavs har sneget sig ind i din Chrome browser. Gå først (på din PC) til chrome://extensions/ (sæt det nævnte ind i adresselinjen). Fjern alle de komponenter du ikke kender til.

Dernæst trykker du CTRL+SHIFT+Delete og vælger at slette ALT for "Altid" (ikke bare den sidste time o.s.v.).

Så er Chrome browseren fuldstændig nulstillet.

Har du slået synkronisering til, vil extensions og indstillinger synkronisere med rundt på dine enheder - og derfor vil det ikke have nogen indflydelse at reinstallere Chrome - den får jo blot de samme komponenter igen, når du installerer den og logger på den igen...
Avatar billede ibnielsen Seniormester
12. november 2022 - 17:52 #13
jeg forstår overhovedet ikke ovennævnte.
hvor sætter jeg chrome://extensions/  ind?
Hvis jeg gør det i chrome, sker der intet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. november 2022 - 19:19 #14
Det lyder meget sært - men du kan også fange den fra indstillinger -> Udvidelser.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
13. november 2022 - 16:18 #15
det duer stadig ikke, samme fejl
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. november 2022 - 17:42 #16
Og du er 110% sikker på du ikke har fået sat din tidszone forkert? - eller forkert sommer/vintertid? - det er det sidste jeg kan komme på... - andet end reinstallation.

Jeg kender ikke https://time.is/ - men prøv lige at se om du er nogenlunde inden for tidsrammen (jeg er 0,4 sek. skævt på den)