Avatar billede ZeBa Ekspert
12. november 2022 - 21:31 Der er 20 kommentarer

Audacity

Nu har jeg prøvet at registrere mig et par hundrede gange uden held.

Når jeg optager, viste den tidligere en kurve med optageniveauet. Nu viser den intet.

Og noget andet:

Hvordan optager jeg direkte fra radioen - altså ikke gennem højttalerne?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. november 2022 - 21:39 #1
optag fra radio: prøv at finde udsendelsen via browser på dr.dk, og optag den derfra - så er der ikke et mellemled.
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. november 2022 - 21:43 #2
Den optager ikke noget, hvis jeg skruer ned for lyden
Avatar billede claes57 Ekspert
13. november 2022 - 07:42 #3
du skal ikke optage via mikrofon, men vælge 'line', da du er kablet til radio (eller, burde være).
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. november 2022 - 00:53 #4
Jeg er ikke kablet, jeg har valgt en radio på nettet
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. november 2022 - 01:01 #5
Jeg er ved at blive skør af IT. Nu kan jeg sgu ikke engang finde ud af, hvor jeg indstiller  afspilningsniveauet
Avatar billede falster Ekspert
14. november 2022 - 12:27 #6
Et par forslag til dit oprindelige problem:

Under "Rediger" - "Indstillinger" - "Optagelse", må der ikke være markering i "Softwareafspil optagelse" osv.

Under "Lydopsætning" - "Optageenhed" skal der være (valgt) en enhed. F.eks. "Højtalere". Hvis det ikke er muligt, så prøv at skifte under "Lydopsætning" -"Vært".

Held og lykke!
Avatar billede claes57 Ekspert
14. november 2022 - 13:22 #7
jeg har fundet https://www.videoconverterfactory.com/tips/record-youtube-with-audacity.html
du må evt selv køre den gennem google oversæt, men primært er det vigtigste under Part 1, Step 2 (for at du kan få lyd ind uden mikrofon)
og så hele Part 2 (som er i audacity)
Den løsning er til at optage al lyd fra dit lydkort direkte, som om audacity har et kabel til det program, du kører samtidigt (så ikke multitaske, hvor du har et blip-båt spil kørende også)
Avatar billede Erik K Ekspert
15. november 2022 - 00:04 #8
Hvis du har den nyeste version af Audacity, så klik på knappen "Lydopsætning"-
1. I rullemenuen skal du vælge Vært og der vælge Windows WASAPI
2. I rullemenuen skal du vælge Afspilningsenhed og vælge dine højttalere
3. I rullemenuen skal du vælge Optageenhed og vælge dine højttalere
4. I rullemenuen skal du vælge Optagekanaler og her vælge stereo - hvis du vil.

Så kan du optage, hvad du afspiller af lyd på din PC og du kan skrue op og ned på lydstyrken på dine højttalere uden at det påvirker optagelsen.

Se billede her:  https://ibb.co/74LLhp3
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. november 2022 - 00:27 #9
#8: Jeg bliver sgu snart skør. Forleden ændrede jeg sproget til  engelsk, fordi der var en englænder, som skrev til mig. Og nu kan jeg kraftdemig ikke ændre det tilbage-
Det ser sådan ud:
http://nielsgraverholt.dk/05.jpg
Avatar billede Erik K Ekspert
15. november 2022 - 01:21 #10
Hold CTRL ned medens du trykker på p
I vinduet, der åbnes, klikker du på brugerflade, som på engelsk nok hedder user interface.
Så kan du vælge mellem mange sprog - bl.a. dansk.
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. november 2022 - 03:43 #11
#8: Lyden forsvinder stadig i det optagede, når jeg har skruet ned for lyden i afspilningen
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. november 2022 - 03:48 #12
Men hvordan får jeg det til at se sådan ud, når jeg optager. Det har det altid gjort, men pludselig viser den ikke noget overhovedet under optagelse
https://imgbb.com/74LLhp3
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. november 2022 - 03:55 #13
#7: Step 2. Enable Stereo Mix in Recording Devices.
Hvor foregår det?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2022 - 07:43 #14
højreklik på højtaler-ikon i bund/højre på windows-skærm
vælg Lydindstillinger - rul ned i den til Avanceret' og klik på 'Alle lydenheder'
Der, under 'Inputenheder' er 'Stereo Mix' - klik på den - i 'Generelt' er 'Lyd' og du skal klikke på 'Tillad' (der skiftes til 'Tillad ikke - det er hvis du senere vil fjerne muligheden)
---
men hvorfor lavede du #11 og #12 før Part 1, step 2 ?
de står i en rækkefølge af en årsag
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2022 - 07:45 #15
OBS: efter de 4 linjer i #14, så gå lige ind i lydindstillinger igen, og tjek, at der under 'Indgang' er markering ved Stereo Mix - ellers klik lige på den, og luk for Lydindgang igen.
Avatar billede Erik K Ekspert
15. november 2022 - 13:41 #16
Jeg står af.
Det ender bare i noget rod, når to forskellige anvisninger på løsning blandes sammen.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. november 2022 - 18:56 #17
>Erik - problemet var, at rækkefølgen ikke blev fulgt - det, du skrev er 100% korrekt, hvis bare der lige var oprettet forbindelse til stereo-mix først.
Avatar billede Erik K Ekspert
16. november 2022 - 01:08 #18
#17 claes57
Jeg har ikke aktiveret stereo-mix og det virker fint uden.
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. november 2022 - 01:39 #19
Jeg kan altså overhovedet ikke finde ud af det mere.
Er der ikke en, der vil skrive det hele forfra? Fx Claes
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. november 2022 - 01:41 #20
Og en anden ting:
Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg ikke  dette billede, når jeg optager, der kører bare en vandret linie
https://imgbb.com/74LLhp3