Avatar billede Charlotte Mester
13. november 2022 - 18:31 Der er 13 kommentarer

Undgå reklamer

Er det muligt at indstille sin Mac til ikke at modtage filmreklamer, når jeg søger på nettet. Det er meget stressende..
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2022 - 18:37 #1
Du skal bruge en adblock for at undgå reklamer.
Vi bruger dem også i Windows som jeg kører med.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2022 - 19:12 #2
Avatar billede Charlotte Mester
13. november 2022 - 20:27 #3
Er de gratis?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2022 - 20:44 #4
Hvilken browser bruger du?
Der er gratis alternativer til de fleste browsere
Avatar billede Charlotte Mester
13. november 2022 - 21:03 #5
Jeg bruger mest chrome
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2022 - 21:12 #6
Bare man også havde en ad-blocker, mod de forbandede reklamer på TV 😉
Avatar billede Charlotte Mester
13. november 2022 - 21:24 #7
#4
Kender du nogen gratis?
Avatar billede Erik K Ekspert
13. november 2022 - 22:22 #8
#6 ErikGg
Til det brug sidder ad-blockeren med fjernbetjeningen.

Jeg har fravalgt alle kanaler, der sender reklamer utallige gange midt i alle udsendelser. Det virker fint og er gratis og så er jeg fri for at irritere mig over det. 😎
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. november 2022 - 23:39 #9
Du må endelig ikke tro, at jeg er en af dem, der sidder og kikker på de tv-kanaler der sender reklamer inde midt i programmerne, for dette er ikke tilfældet.
Jeg har YouSee, og der er tale om mellempakken, hvori der indgår flere reklamefinancierede kalnaler, b.la. Kanal 3 o. a. der sendes fra Storbritannien. Tidligere kunne man via YouSee også se Kanal 4 og Kanal 5, og skulle der en gang imellem være en film, der kunne være værd at se, så optog jeg den, og "klippede" den til med fjernbetjeningen, så var problemet løst. Dansk TV 2, TV 2 Charlie o.a. der sendes fra danske stationer, der er det kun imellem programmerne der må være reklamer, og der er det mindre irriterende. Men TV-reklamer er Fandens værk.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2022 - 06:33 #10
#7 jeg bruger selv UBLOCK Origin.  Men om den virker på Chrome i Mac ved jeg ikke. Adblock plus er der også en der hedder.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. november 2022 - 08:26 #11
#7: Du kan også bruge Brave-browseren, der er baseret på Chrome (så den virker altså på samme måde), men som dertil har indbygget både reklameblokker og noget ekstra sikkerhed i forhold til overvågning.
Avatar billede Charlotte Mester
14. november 2022 - 09:43 #12
#7, jeg vil afprøve dem, Tak!!
Avatar billede Charlotte Mester
15. november 2022 - 08:49 #13
UBLOCK Origin virker på Mac. Tusind tak