Avatar billede kodak Mester
13. november 2022 - 23:05 Der er 4 kommentarer

bredten på tekst

Jeg har denne funktion som gerne skulle finde det halve af tekstens længde / brede.

[code]
function midt_text($center_pos, $t_size, $t_angle, $t_font, $t_string) {
    $box = @imageTTFBbox($t_size, $t_angle, $t_font, $t_string);
    $width = abs($box[4] - $box[0]);
    $x = $width/2;
    $new_pos = ('3' + $center_pos) - $x;
    return $new_pos;
}
[/code]

Men det er lidt som om at den ikke er helt korrekt på den.

Jeg har prøvet at sætte den op i en test.
[code]
$font = 'master/fonts/ARIAL.TTF';
$font_size = '4.0537';
$font_angle = '0';

echo 'ET.45.4C.02.0234';
echo "\t";
echo midt_text('42.50', $font_size, $font_angle, $font, 'ET.45.4C.02.0234');
echo '<br>ET.45.4C.02.02[34]';
echo "\t";
echo midt_text('42.50', $font_size, $font_angle, $font, 'ET.45.4C.02.02[34]');
echo '<br>ET.45.4C.02.02<34>';
echo "\t";
echo midt_text('42.50', $font_size, $font_angle, $font, 'ET.45.4C.02.02<34>');
[/code]

Men der ser det fint ud.

men når jeg sætter den i sine rette omgivelser er det som om at symbolerne ikke bliver målt korrekt.

Kan det være noget med sprog eller en formatering.
Det er lidt som om '< >'  er 4 gange eller længere end '[ ]'
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
14. november 2022 - 09:10 #1
Man kunne også bruge en "Mono-spaced" (Google eller NerdFonts) font som ligner Arial.
Avatar billede kodak Mester
14. november 2022 - 19:26 #2
det er ikke fonden jeg skal ha skiftet, jeg skal bare ha den til at måle korrekt.
og jeg ved ikke om symbolerne bliver målt korrekt eller om de overhovedet er i 'font pakken'
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2022 - 11:04 #3
Hvad sker der, hvis du fjerner @-et i:

    $box = @imageTTFBbox($t_size, $t_angle, $t_font, $t_string);

så du får en eventuel fejlbesked skrevet ud? Findes fonten i dit driftsmiljø (rette omgivelser)? Er stien korrekt? Er filnavnet korrekt med upper/lower-case?
Avatar billede kodak Mester
15. november 2022 - 17:56 #4
Fonten er i det korrekte miljø for test opsætningen er i samme folder som driften.
At fjerne @ giver ikke noget.
Så som udgangspunkt tror den at den gør hvad den skal korrekt.

Men jeg kan tydeligt se en forskel på dem i resultatet.