Avatar billede nu_igen Professor
15. november 2022 - 18:42 Der er 11 kommentarer

Icloud

Hej
Jeg har tidligere downloadet fra Icloud til min win pc. Nu kan jeg ikke finde frem til billedet med skyen med download pilen op eller ned. Jeg er logget ind.
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
15. november 2022 - 21:51 #1
Hvis du bruger EDGE og logger ind på iCloud.com, vælger fotobibliotek, så har du download funktionen i den grå bjælke øverst. Du skal markere et eller flere billeder for at den bliver aktiv.
Avatar billede nu_igen Professor
15. november 2022 - 22:35 #2
Tak for et hurtigt svar. Det prøver jeg i morgen.
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
27. november 2022 - 21:31 #3
jeg bruger ikke edge, men googler crome.
Avatar billede nu_igen Professor
18. januar 2023 - 17:48 #4
Jeg bøvler med at kunne downloade til pc. Træls, når jeg nu betaler for det. Jeg har sky ikonet på proceslinjen og er logget ind. Siden åbner med
Icloud drive
Fotos
Bogmærke
Status på lsgringsplads.

Når jeg taster på de nævnte muligheder, spørges der om jeg vil uploade alle fotos fra miin pc til Icloud. Det vil jeg ikke (200 GB). Jeg vil slet ikkeuplosde den vej, men kun downloade enkelte fotos fra min ipad, som alle ligger på icloud.
Hvad dælen gør jeg forkert?
Avatar billede INK Ekspert
18. januar 2023 - 18:57 #5
Du skal blot åbne en browser, google Chrome eller Safari eller Firefox eller Edge. Du logger ind på iCloud.com. Vælger fotos og ser nu alle dine fotos i iCloud. Du markerer de fotos, du ønsker at downloade og trykker på download i øverste højre hjørne.
Avatar billede nu_igen Professor
29. januar 2023 - 21:21 #6
Tusind tak. Jeg har været et fjols!😖. Gik i første  omgang til  ikonet på min proceslinje.her kunne jeg så ikke se “download og upload skyen med pile”. Derefter fandt jeg “icloud fotos” i kontrolpanelet. Her er de to skyer så. I menulinjen står om man vil hente eller downloade. Når man trykker på hente, får man kun mulighed for at hente alle fotos ….. og det er mange tusinde, eller alle fotos fra hver årgang……..
Nu har jeg så gjort som du skriver og JUBi , det funker nu som ønsket. Du har sparet mig for mange timers arbejde med at overføre billederne via mailtil mig selv fra Ipad til Pc. 👍🏻💐🇩🇰
Avatar billede nu_igen Professor
29. januar 2023 - 21:50 #7
Næste problem: er det rigtigt at de downloadede filer er rar eller zip filer?
Hm……
Avatar billede INK Ekspert
29. januar 2023 - 22:41 #8
Når man downloader en gruppe af billeder vil det være en zip-fil. Du skal blot åbne den, så har du alle billeder.
Avatar billede nu_igen Professor
30. januar 2023 - 00:05 #9
Tak for svaret. Filerene er .rar filer og jeg bliver bedt om at betale. Det kan man nu godt lade være med og bare fortsætte. Kan man downloade en gratis zip app til pc?
Avatar billede INK Ekspert
30. januar 2023 - 12:14 #10
På min iMac med download i Safari bliver det en zip-fil. Gætter på du har en rar-fil "åbner" installeret på din pc, hvorfor den vil åbne en rar-fil. Programmet er formentlig ikke gratis, så den vil straks kræve betaling. I Microsoft Store findes flere gratis zip-programmer, som du kan downloade. Jeg ville afinstallere rar-programmet.
Avatar billede nu_igen Professor
30. januar 2023 - 14:53 #11
Tak … det prøver jeg.