16. november 2022 - 13:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Onedrive spg

jeg har synkroniseret følgende til OneDrive
( skrivebord, dokumenter og billeder ) NB! har lagt det op på en vens Onedrive i samtykke med ham

den skriver nu "Alle dine filer er synkroniseret" men klikker jeg på tandhjulet er der en mulighed hvor der står afbryd synkroniserigen midlertidigt ..?? så er den helt færdig ?

problemet er at .....jeg nu mangler genvejsikoner på skrivebordet og fysiske musikfiler der lå på skrivebordet før ? hvor er disse filer nu henne? ...
sikkert dumt spg men idet jeg låner min vens Onedrive kan de da evt kun ses på hans One drive mappe alt efter hvad han har delt med mig ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2022 - 13:59 #1
Først og fremmest er det tåbeligt at dele data med andre på den måde - det vil ende galt, og er formentlig allerede.

Bruger han selv OneDrive aktivt, er dit skrivebord m.m. jo blandet sammen med hans - d.v.s. har han slettet filerne, ja så er de altså væk fra dit skrivebord også.

Desuden er OneDrive gratis, så hvorfor i alverden benytter du ikke din egen konto?

Til dit spørgsmål - afbryd synkronisering midlertidig - så står OneDrive jo hele tiden og måler på ændringer, og synkroniserer hvis der skulle ske ændringer (ny filer, slettet fil, ændret fil). Hvis du vælger "Afbryd synkronisering midlertidig", vil OneDrive ikke længere holde øje med ændringer, før du aktiverer den igen.
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2022 - 14:02 #2
Enig med #1

Hvis du skal redde dine filer, må du sammen med din ven gå på OneDrive og fiske dem op af papirkurven. Derefter downloade til din PC.
16. november 2022 - 14:21 #3
ja giver jer ret det er dumt og det sker ikke igen kan jeg garanterer

men dvs at filerne er med stor sansynlighed noget han plduselig har set og slettet og det er helt sikkert ?
16. november 2022 - 14:29 #4
og et spg til ,

når jeg frakobler min PC til hans konto kan jeg da godt bede ham slette mine filer derinde UDEN det går udover de selvsamme
filer på min computer
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. november 2022 - 14:38 #5
Det er umuligt for os at sige at "det er helt sikkert" - vi gætter jo bare. Det afhænger jo af præcis hvordan I har sat det op...

Du kan tilgå OneDrive via online-tjenester - eks. https://onedrive.live.com/ (https://portal.office.com hvis det er en ægte 365 konto)

I det øjeblik din PC er stoppet med at synkronisere via ikonet i systray, enten ved at du har tvunget den til at stoppe eller du har skiftet til en anden konto, kan du gå ind online og selv slette filerne (eller downloade dem før du sletter dem, hvis du vil være 100% sikker).

Men sættes synkroniseringen i gang igen efterfølgende, kan der ske hvad som helst :-)
Avatar billede INK Ekspert
16. november 2022 - 14:41 #6
#3 Med stor sandsynlighed.

#4 Ja
16. november 2022 - 14:46 #7
jeg bruger Dropbox fremover , det er helt sikkert , gider ikke denne rodebutik igen

takker for svar allesammen ,