Avatar billede bas Forsker
17. november 2022 - 17:45 Der er 3 kommentarer

Aktiv USB til RS-232 omformer til Windows 10

Hej
Er der nogen der ved, om man kan købe en aktiv USB til seriel RS-232 omformer der fungerer med Windows 10?
Med aktiv mener jeg, at omformeren kan få strøm fra en stikkontakt.
Kan der i så fald henvises til noget konkret?

Jeg har læst mig til, at man evt. også kan deaktivere selektiv USB-afbrydelse i Windows.

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
17. november 2022 - 18:13 #1
Jeg kan vel egentligt alternativt sætte en aktiv USB hub imellem PC'en og det nuværende USB til seriel RS-232 kabel?
Avatar billede INK Ekspert
17. november 2022 - 21:12 #2
Har måske misforstået dit spm.? Men er det en sådan du efterlyser?
https://www.av-cables.dk/usb-til-seriel-adapter/n-a-2881.html
Avatar billede bas Forsker
17. november 2022 - 22:17 #3
Tak for din kommentar og for henvisingen.
Sådan et kabel er der i forvejen.
Jeg tænker på, om jeg ksn kombinere det med en USB hub der har sin egen strømforsyning - f. eks. som nedenstående?

https://www.proshop.dk/USB-hub/StarTechcom-USB-30-Hub-4-port-with-Charge-Port-USB-hub-USB-30-4-ports-Sort/2622390

Problemet er, at forbinden seriel porten ofte forsvinder, og måske skyldes problemet, at der ikke er nok strøm på USB porten.