18. november 2022 - 13:43 Der er 2 kommentarer

Tabt computer lige på tænd/sluk knap

Hej
Jeg har lige tabt min Lenovo Yoga computer og den er landet lige på tænd/sluk knappen, så den bliver holdt inde og jeg kan derfor ik trykke på knappen. Hvis jeg sætter strøm til kan jeg se der stadig er gang i computeren.
Er der nogen som ved om man kan tænde computeren på en anden måde?
For det meste tænker computeren selv, når jeg åbner skærmen, men nogen gange skal jeg holde tænd/sluk knappen inden, men det kan jeg ikke nu.
Håber nogen kan hjælpe, jeg skal nemlig til eksamen mandag og alt ligger på denne computer.
- Lærke
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2022 - 14:42 #1
Din pc vil tænde og slukke når knappen er aktiv hele tiden.
hvis knappen er skubbet en smule til siden kan du så ikke med en nål eller lignende flytte den så den popper ud?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2022 - 15:12 #2
Nu ved jeg ikke hvordan tænd/sluk knappen er gjort fast, men kan forestille mig at den sidder med nogle små plasttapper, og måske er en eller flere af disse knækket ved faldet, og så kan man ikke få knappen på plads. Håber at det ikke er tilfældet, men muligheden er der desværre.