Avatar billede RasmusTheR Seniormester
19. november 2022 - 21:00 Der er 4 kommentarer

Fejl når variabler er null

Efter mit webhotel er blevet opdateret, er jeg begyndt at få fejlen "Trying to access array offset on value of type null"

Ved if-sætningerne har jeg fixet den ved at indsætte isset, men er der en fix måde at rette den her på, hvis min sessionvariabel er null?

$bruger = $_SESSION['login']['id'];
Avatar billede arne_v Ekspert
19. november 2022 - 21:17 #1
Der skal vel testets med 2 x isset !?!?
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
19. november 2022 - 21:34 #2
Skal jeg lægge den i en ny if-sætning, eller kan jeg lave et eller andet smart med den linje jeg allerede har?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2022 - 00:51 #3
Hvis du er på PHP 7+ burde du kunne:

$bruger = ($_SESSION['login'] ?? null)['id'] ?? 'nobody';
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2022 - 00:52 #4
Men ellers må du lave nogle test med isset.

Det vil også give dig mulighed for at vælge hvad du vil gøre hvis de ikke er sat.