Avatar billede Merete3 Novice
20. november 2022 - 09:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Min mors iPhone kræver en kode efter opdatering ...

Hej!
For et par dage siden opdaterede min mor sin iPhone SE2020, men siden da har hun ikke kunnet bruge telefonen, fordi den beder om en 6-cifret kode, som hun ikke har.
Det var mig, der opsatte telefonen for hende, da hun fik den, og jeg ved, at jeg ikke satte en kode på. Jeg har dog selvfølgelig stadig testet med de oplagte koder som hendes fødselsdato, bryllupsdag osv. Men intet virker.

Min mor er ikke god til at forklare teknik, men hun siger, at hun efter opdateringen blev bedt om at indtaste "et eller andet", hvilket hun gjorde. Måske noget kode til apple-login eller noget. Det ved jeg ikke helt.
Men da hun havde gjort det, krævede den så den 6-cifrede kode, som vi ikke har - og ikke kan gætte. Og hver gang jeg prøver at gætte på en kode, låser telefonen i x-antal minutter/timer, fordi den jo tror, at vi er ved at bryde ind i den...
Hvad kan man gøre?

Min mor er meget nervøs for at miste alle sine billeder på telefonen, så det er ikke nogen løsning bare lige at slette telefonen og starte forfra.

Er der nogen, der har et bud? Det håber jeg virkelig ...

Mvh.
Merete
Avatar billede Merete3 Novice
20. november 2022 - 10:04 #1
Og jeg har også prøvet med 000000 og 123456, som bliver foreslået på nogle sider. Også uden held. Og nu er telefonen låst de næste 3 timer, skriver den. Det er jo håbløst, det her :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. november 2022 - 10:44 #2
Start med at gå ind på https://www.icloud.com/ - her kan logges ind med AppleID og tilhørende password. Se om ikke billederne ligger her - så er der ro på den side...

Har der været installeret Google Photo app eller Microsoft OneDrive, Dropbox eller lignende "cloud" app, kan billederne også gemme sig her...

Men ellers er apples råd en gendannelse: https://support.apple.com/en-us/HT204306
De antager man har backup :-/
Avatar billede Merete3 Novice
22. november 2022 - 21:52 #3
Mange tak for hjælpen.
Billederne var lykkeligvis gemt på hendes computer, og så gendannede jeg telefonen. Hun mistede selvfølgelig alt på telefonen, men nu får vi så også helt styr på backup fremover ... :-)