Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2022 - 01:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder sådan et apparat med en skærm som man kan tegne

på så det ryger ind i computeren?
Avatar billede store-morten Ekspert
23. november 2022 - 05:28 #1
En tegneplade
Avatar billede Freebooter Mester
23. november 2022 - 12:51 #3
Der er flere forskellige løsninger for at tegne med en pen på en skærm.

1) Hvis du er i et nyere Mac miljø, kan du anvende en iPad som secundær skærm hvorpå du kan tegne med en pen eller med fingeren (med et tegneprogram installeret på Mac'en). Se mere her: https://support.apple.com/en-us/HT210380

2) Hvis det er i forbindelse med professionelt grafisk arbejde, kan du tage et kig på Wacom's Cintique skærme. Med en Cintique har du, i modsætning til iPad'en, en trykfølsom pen så du kan tegne med nogenlunde samme følelse som f.eks. en blyant. Se mere her: https://www.wacom.com/en-dk/products/pen-displays
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2022 - 17:44 #4
#1: Ja, men den har et engelsk navn
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. november 2022 - 17:45 #5
#2: Netop, digitizer
Avatar billede Freebooter Mester
24. november 2022 - 08:45 #6
Ja, "Digitizer" er fællesbetegnelsen for de indputredskaber hvor du anvender en pen på en plade; men det dækker også over dem der ikke har en skærm.
Avatar billede Rasmus Praktikant
05. december 2022 - 19:23 #7
På engelsk går de somregel under navnet "Pen Display" i almen tale.