Avatar billede Uvanga Ekspert
25. november 2022 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iOS minimum for TV overførsel via HDMI

Er der et minimum iOS version krav for overførsel af TV signal via HDMI?
Jeg har afprøvet min brors iPad ver. 12.5.6 Den overfører TV lynhurtig, uden problemer.
Jeg mener at have hørt at der er en nedre version grænse, men vil gerne have det afklaret.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2022 - 17:49 #1
Stik fra ipad til hdmi-port? eller er der tale om at se film/tv i full-hd på ipad via internet?

For at se full-hd via wifi så skal du have 5Mbps - og det kan alt udstyr (2,4GHz er fint, men 5GHz har mere luft, så andre kan være på wifi samtidig)
Citat "WiFi network speed— The higher frequency 5 GHz band makes up for its shorter range with much faster WiFi speeds than the 2.4 GHz band. To compare, the 2.4 GHz band will support speeds between 450 Mbps and 600 Mbps, while 5 GHz will support speeds of up to 1300 Mbps."
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. november 2022 - 18:04 #2
Det er kabelforbindelse fra iPad til HDMI port.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. november 2022 - 19:48 #3
noget som https://www.apple.com/dk/shop/product/MD826ZM/A/lightning-digital-av-mellemstik ? Den kører samme (ca) hastighed som usb-2, og har ingen problemer med 5Mbps.
Apple har dog den vane, at de indsætter pauser (i software) når de synes, at brugere skal opgradere, så den hastighed ipad kan i slutning af levetiden er ikke nødvendigvis den samme, som den kunne opnå, da den var ny.
Og så er der forskel på ipads og iOS, da de skiftede fra 32 til 64 bit kode. Hvis du sluttede på iOS 9.3.5, så er du på 32bit, og har ikke fået opdateret iOS og apps siden da.
Avatar billede Uvanga Ekspert
25. november 2022 - 20:21 #4
Tak for info. Jeg ser på sagen👍