Avatar billede sbj1 Juniormester
05. december 2022 - 19:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

I word, virker sammenligning af to dokumenter ikke?

Jeg har en PC med Windows 11 og nyeste udgave af Office 365.

Fejl 1:
Når jeg vil sammenligne to word-dokumenter (i ens nyeste format), hvor jeg tager udgangspunkt i oprindeligt dokument og sammenhold med opdateret dokument, så viser ændringer/rettelse ikke, lige som overstregninger/sletninger ikke vises.
Der vises alene nogle lodrette røde streger ud i venstre margen.

Fejl 2:
Kommentering af et word dokument virker, men 'registrering af ændringer' kan ikke slås til, så der fx. kommer en overstregning når jeg sletter i dokumentet.

Jeg tænker de to fejl er i 'familie' med hinanden. Er der et kvikt hoved der kan fortælle mig hvad fejlen er?

Hvordan kan jeg udbedre den fejl?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. december 2022 - 19:46 #1
Funktionen til sammenligning af dokumenter virker korrekt.

Der er mange indstillinger, som påvirker visning af registrerede ændringer. De hænger sammen på kryds og tværs på måder, som ikke altid er let gennemskuelige eller logiske. Det er de indstillinger, du skal tjekke/ændre. Visning af registrerede ændringer afhænger af dine konkrete indstillinger.

Prøv at tjekke fanen Gennemse > Gruppen Registrerer ændringer > øverste liste til højre, ”Vis til gennemsyn” – sørg for at vælge ”Alle markeringer” (engelsk version: Review > Tracking > Display for Review > All Markup). Så har du mulighed for at se det hele. Men visningen afhænger af, hvordan dine indstillinger er i dialogboksen ”Avancerede indstillinger for registrering af ændringer” m.m.

Nedenfor har jeg skrevet nogle betegnelser fra engelsk version sammen med danske. Så har du mulighed for at dykke ned i indstillingerne i min meget omfattende artikel om, hvordan registrer ændringer virker. Artiklen er på engelsk, men den kan forhåbentlig være til hjælp alligevel: ”Track Changes in Word – how it works”, https://wordaddins.com/support/track-changes-in-word/

Review tab = fanen Gennemse
Track changes = Registrering af ændringer (forskellige varianter af dansk oversættelse)
Advanced Track Changes Options = Avancerede indstillinger for registrering af ændringer
Simple Markup = Simpel markering
All Markup = Alle markeringer
Avatar billede sbj1 Juniormester
05. december 2022 - 20:46 #2
Hej Lene,

1000 tak for din udførlige tilbagemelding.

Det var helt basalt blot i forbindelse med overgang til Windows 11 og nyeste version af Office 365 forleden, at standard indstillingen åbenbart ændrer sig kun at vise få markeringer i stedet for at vise ' alle markeringer'.

Din omfattende artikel ser spændende ud. Jeg vil sætte mig ind i den , når jeg får tid. Jeg kan se det kræver afsætning af noget tid :-)

Bedste hilsner
Stig