Avatar billede eskildbc_LE Praktikant
06. december 2022 - 15:52 Der er 2 kommentarer

YouSee laver DSL opkobling ??

Hvorfor opretter YouSee en DSL opkobling i min Mors lejleighed, som tydeligvis har en COAX indgang.

1. YouSee siger selv, at de P.T kun kan levere internet via kobberet i telefonstikket!
2. Aarhus antenneforening (ViOS) - som "ejer" kabelnettet -  siger, at de ikke lægger hindringer i vejen for Yousee!

Er der nogen, der ved hvad der er op og ned her ???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2022 - 17:07 #1
Det er der jo ikke nogen der kan svare på, andet end YouSee og ViOS - det kan være at de endnu ikke har indgået en samarbejdsaftale, og derfor KAN YouSee ikke lave noget på tv-netværket.
Det kan også være at YouSee ikke VIL, fordi der er planlagt fiber eller noget andet de kommende år (så vil de hellere vente og tvinge folk på fiber).

Men der er jo ikke nogen andet end "ejerne" der ved hvorfor det er sådan...så det... :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2022 - 19:17 #2
Fjern stikket fra router til telefonstikket.
Få en ny router til kabel fra yousee (eller fastspeed) og test via de opkoblingsdata, du får samtidigt. Hvis du vælger yousee kabel router, og de ikke kan, så sig lige, at du tester med fastspeed som nummer 2.
Mit gæt er, at fastspeed kan levere hurtigere forbindelse end yousee, og at det virker.
Fastspeed låser ikke til en fast (lav) hastighed, men sender i den højest mulige hastighed altid.