Avatar billede RazzP Mester
07. december 2022 - 09:04 Der er 4 kommentarer

Opret et nyt ark ud fra navn

Hej.
Er det at lave en macro, der kan oprette nye faner ud fra et bestemt ord i mit excel ark?
Altså jeg har en masse forskellig data, men for hver gang ordret "Virksomhed" kommer skal den oprette en ny fane med navnet på virksomheden og efterfølgende kopiere det tilhørende data over i det nye ark.

Der er ikke noget system i hvor tit ordret "Virksomhed" forekommer, men det står i samme kolonne.

Håber at det giver mening.
Avatar billede store-morten Ekspert
07. december 2022 - 11:35 #1
Der mangler oplysninger?

I hvilken kolonne står "Virksomhed" og i hvor mange rækker?
Hvor står Virksomhedens navn?
Hvor står Virksomhedens tilhørende data?
Avatar billede RazzP Mester
07. december 2022 - 12:00 #2
I kolonne A står der "Virksomhed", navnet som skal bruges til fanenavn står i B.
De resterende oplysninger står i rækkerne under fra A-F, men antallet af rækker varierer.
Avatar billede store-morten Ekspert
07. december 2022 - 12:39 #3
Der mangler oplysninger?

Hvordan identificere du rækkerne?
Avatar billede RazzP Mester
07. december 2022 - 12:47 #4
Jeg har følgende i kolonne A:
Virksomhed
CVR
Leveringsadresse
Levering postnr / by
Kontakt navn
Kontakt telefon

Firmanavn
Det er rækkerne under Firmanavn jeg skal have kopieret over i det nye ark, de er fra kolonne A-F.
Antallet af rækker der skal kopieres er forskelligt fra virksomhed til virksomhed.
Der er 2 tomme rækker inden næste Virksomhed kommer