Avatar billede peterpeter Seniormester
07. december 2022 - 22:01 Der er 1 løsning

Foto hjælp - lige nu ??

Kære alle
Er der nogen der lige kan hjælpe en komplet fotoamatør med et par tips ??
Jeg skal ind på Amalienborg i morgen tidlig og tage nogle billeder af min søn.
Jeg har lånt et spejlreflekskamera (som vist er lidt gammelt - det er et CANON EOS 500D) fordi jeg troede, jeg kunne tage bedre billeder, end med min iPhone !!!

MEN DET KAN JEG IKKE !!
Da jeg intet ved om blænde og lukkertid med mere.... prøvede jeg at tage billeder på "Auto", på "CA" og på "P" - men ingen blev særlig gode....

Så når I nu ved, at jeg skal tage billeder udendørs og der er lidt bevægelse på personerne - er der så nogen, der vil kunne give mig et par tips til indstillinger på kamera, så billederne bliver bedre end dem jeg tog i dag !!!

...og please: I behøver ikke fortælle mig, at jeg er sent ude, burde tage et fotokursus, øve mig inden - med mere... Jeg vil bare gerne have et par tips til hvordan jeg indstiller kamera'et så mine billeder bliver noget bedre end i dag...

På forhånd tak

/Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
07. december 2022 - 23:36 #1
Lukker det igen ;-)