Avatar billede nu_igen Professor
08. december 2022 - 10:05 Der er 6 kommentarer

Skifte fra outlook til Thunderbird?

Jeg kører med en Outlook 2003. Vil gerne skifte til Thunderbird. Hvad bliver ændret?
1. Vil beholde min mailadresse = @mail.dk
2. Hvad med  kontakter fra Outlook
3. Går ud fra at Yousee stadigvæk er min udbyder = punkt 1.
4. Kan overføre ønskede mails fra yousee webmail til ny Thunderbird ?
5. Kan jeg købe et nyere Outlook program?
6. Er der mailprogram i office Libre ?

Jeg håber at jeg kan få styr på nogle begreber.
Med venlig hilsen - Ingeborg
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. december 2022 - 10:20 #1
Avatar billede perwolf Forsker
08. december 2022 - 10:41 #2
Din udbyder af email er ligeglad med, hvilken software du benytter til at se dine mails, så intet problem med at beholde din nuværende emailadresse.
Hvis du vil overføre dine kontakter fra Outlook, så skal du eksportere dem ud i et format, som Thunderbird kan importere. Så vidt jeg husker, kan man gemme sine kontakter i Outlook i en csv-fil, der så kan importeres ind i Thunderbird.
Når du bruger Thunderbird, så kan du vælge at se dem som IMAP, d.v.s., at den kopi der er hos din udbyder er det samme som du kigger på i Thunderbird. Måske skal IMAP aktiveres under indstillingerne i din webmail.
Hvorfor vil du gå over til Thunderbird, når du kender Outlook? Du kan købe Outlook separat af Microsoft: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/p/outlook/cfq7ttc0hlkq?activetab=pivot:overviewtab
Evt. kan man købe registreringsnøglen billigere af tredjepartsudbydere. Du kan google dig til dette.
Held og lykke med projektet
Avatar billede nu_igen Professor
08. december 2022 - 10:54 #3
Tak, desværre ikke til win 7
Avatar billede nu_igen Professor
08. december 2022 - 10:56 #4
Jeg havde bare husket at man med gmail, hotmail og flere andre ikke kunne brug @mail.dk
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. december 2022 - 11:04 #5
#1
Nierle bliver nævnt i linket du har sat ind. Jeg vil advare om at handle hos dette firma...... taler af egen bitre erfaring. Se link til Trustpilot - dette siger alt.

https://dk.trustpilot.com/review/www.nierle.dk

Prøv i stedet dette link:

https://www.officepakke.dk/

https://dk.trustpilot.com/review/officepakke.dk

Bemærk: jeg har ingen som helst komerciel interesse i at anbefale det ene frem for det andet:
Avatar billede perwolf Forsker
08. december 2022 - 11:34 #6
#4
Du kan lave en gmailkonto, hvor du kan åbne for, at din @mail.dk kan ses.
Dette gør jeg med en hotmail i gmail