Avatar billede EveryMA Mester
08. december 2022 - 11:16 Der er 3 kommentarer

Gange 0,5 med et tal i Excel

Hej

Jeg er på begynderniveau i Excel og har rodet Google igennem, men finder ikke umiddelbart noget svar.

Jeg har 2 rækker med tal, hvor jeg skal finde en difference mellem dem. Problemet er, at den ene række er med tal som 200, 300, 500 m.v. mens den anden række er med 0,200, 0,300, 0,500 osv. Altså 0, foran.

Excel lader mig ikke 'bare' gange med 1000 så jeg rammer det rigtige talniveau at trække en difference på, hvis det giver mening.

=AD22*1000 virker ikke. Den giver mig #VÆRDI! fordi at der er 0, foran tallet.

Er der nogen der ved, hvordan man løser det? Tak.
Avatar billede anedi Ekspert
08. december 2022 - 12:19 #1
Du kan prøve nedenstående formel:
=MIDT(B4;SØG(",";B4;1)+1;100)*1

Med dit "forkerte" tal i B4.

Vh
Anedi
Avatar billede SelfMade Praktikant
08. december 2022 - 15:51 #2
Et bud kunne være følgende:

=VÆRDI(AD22)*1000

Formlen VÆRDI konvertere en tekst som ligner et tal til et tal

Håber det hjælper
Avatar billede supportsiden Professor
09. december 2022 - 18:52 #3
Er du sikker på at det er komma og ikke punktum der e i din 0,100 værdi ?
Jeg kan kun fremprovokere fejlen med punktum
Hvad sker der hvis du gør det samme med 100 f.eks?
Sæt dine rækkeformater / kolonneformater til at være "tal"
(Højreklik ude i række eller kolonnenumrene)