Avatar billede RazzP Mester
08. december 2022 - 20:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopiere celler ved match

Hej.
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan koden til følgende skal se ud?

Jeg har en værdi i en celle (C3) i et ark "Master". Den værdi vil jeg gerne slå op i kolonne A i et ark "Ordreliste". Hver gang der er et match i ark "Ordreliste", så skal den kopiere værdien i celle(B) over i ark "Master" startende i celle (A15) og ned, så mange gange at der er et match.

Fx.
Find "2G Cloud ApS" i "Ordreliste" kolonne (A).
For hvert match, kopiere værdien i "Ordreliste" kolonne (B) over i "Master" kolonne (A15)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. december 2022 - 21:35 #1
Prøv:
IndRække = 14
SidsteRække = Sheets("Ordreliste").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row

For Each c In Sheets("Ordreliste").Range("A2:B" & SidsteRække).Cells

    If c.Value = Sheets("Master").Range("C3").Value Then
        Sheets("Master").Range("A" & IndRække).Offset(1, 0) = c.Offset(0, 1).Value
            IndRække = IndRække + 1
    End If

Next c
Avatar billede RazzP Mester
08. december 2022 - 21:53 #2
Tak store-morten, det virker som ønsket.