Avatar billede rasmus1970 Mester
08. december 2022 - 20:45 Der er 6 kommentarer

vise webside I excel

kan man vise en webside i excel ?
Jeg vil gerne vise 4-6 websider i det samme excelark - odateret når man åbner arket - kan man det ?
Avatar billede rasmus1970 Mester
23. december 2022 - 07:43 #2
Det virker kun på tabeller. Det er hele sider jeg vil vise
Avatar billede Keld Broe Seniormester
07. januar 2023 - 23:30 #3
Åbn det Excel-ark, hvor du vil vise websiden.

Gå til fanen "Indsæt" og vælg "Webobjekt" fra menuen.

I vinduet "Indsæt webobjekt" skal du vælge "Fra en bestemt webside" og derefter indtaste URL'en på den webside, du vil vise.

Klik på "Indsæt" og derefter på "Luk".

Webobjektet vil nu vises i Excel-arket. Bemærk, at websiden ikke opdateres automatisk, når du åbner Excel-arket. Hvis du vil opdatere websiden, skal du højreklikke på webobjektet og vælge "Opdater indhold" fra menuen.

Hvis du vil vise flere websider i det samme Excel-ark, kan du gentage trin 2-4 for hver webside.
Avatar billede rasmus1970 Mester
09. januar 2023 - 10:53 #4
Kan kun vælge objekt, ikke webobjekt.....
Avatar billede Keld Broe Seniormester
09. januar 2023 - 14:53 #5
For at installere webkomponenten skal du følge disse trin:

Åbn excel og vælg "Filer" i menulinjen.
Vælg "Konto" fra listen over muligheder.
Klik på "Få mere software" under "Office-funktioner".
Vælg "Webkomponent" fra listen over tilgængelige funktioner og klik på "Installer".
Vent på, at installationen er færdig, og genstart excel.
Efter genstart af excel skal du være i stand til at vælge "Web-komponent" fra indsætte mulighederne og vise en webside i excel-regnearket
Avatar billede rasmus1970 Mester
10. januar 2023 - 09:40 #6
øv, tror den er låst fra administrator. Jeg kan ikke vælge "få mere software " i min 365 version