Avatar billede sigyn Seniormester
13. december 2022 - 11:19 Der er 1 løsning

Opdatere flere tabeller med en opdateringsforespørgsel

Jeg har flere tabeller, næsten ens, som jeg gerne vil køre en opdateringsforespørgsel på. det kan jeg også, men jeg må gøre et eller andet galt. Hvis jeg bare kører forespørgslen på en tabel, opdaterer den de godt 100 rækker, som er i tabellen. Hvis jeg opdaterer på 3 tabeller, opdaterer den også, men ikke bare de ca 500 rækker, som de indeholder tilsammen, men næsten 3 mio rækker, og det er måske lige rigeligt. Jeg kan ikke lige helt gennemskue hvorfor: Er jeg bare nødt til at lave en opdateringsforespørgsel pr tabel?
Avatar billede Gustav Ekspert
13. december 2022 - 11:48 #1
Er jeg bare nødt til at lave en opdateringsforespørgsel pr tabel?

Ja.
Det med de 3 mio. rækker skyldes sikkert, at du har lavet en Cartesian forespørgsel, det vil sige en, der multiplicerer antallet af rækker i tabellerne med hinanden. Det kan være meget nyttigt, men ikke her.