Avatar billede boro23 Forsker
16. december 2022 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lidt vba hjælp

Nedenstående kode som skjuler/viser kolonne V:X og fjerner tomme i autofilter.
Mangler et stykke kode der rydder autofilter, når kolonne V:X skjules igen.
Er der en VBA haj som kan hjælpe?

Sub Skjul_vis()
    Columns("V:X").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True = Not Selection.EntireColumn.Hidden = True
    ActiveSheet.Range("$A$9:$BP$504").AutoFilter Field:=22, Criteria1:="<>"
End Sub
16. december 2022 - 11:55 #1
ShowAllData fejler, hvis autofilteret allerede viser alle data, hvorfor du også skal have noget fejlhåndtering omkring...

On Error Resume Next
ActiveSheet.ShowAllData
On Error GoTo 0
Avatar billede boro23 Forsker
16. december 2022 - 13:34 #2
Hej Flemming
Har prøvet at indsætte din kode, autofilter aktiveres ikke når kolonner vises. Hvor i min kode skal din indsættes. Min VBA viden er begrænset.

Sub Skjul_vis()
    Columns("V:X").Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = True = Not Selection.EntireColumn.Hidden = True
    ActiveSheet.Range("$A$9:$BP$504").AutoFilter Field:=22, Criteria1:="<>"
(Mangler kode der: Skal rydde autofilter når kolonne V:X skjules igen)
End Sub
Avatar billede Keld Broe Seniormester
19. december 2022 - 17:04 #3
chat.openai.com/chat siger det her:

Hvis du vil rydde autofilter, når kolonne V:X skjules igen, kan du prøve at tilføje følgende kode efter linjen, der skjuler kolonne V:X:

If Selection.EntireColumn.Hidden = True Then
    ActiveSheet.AutoFilter.ShowAllData
End If

Dette vil rydde autofilter, hvis kolonne V:X er skjult, men vil ikke påvirke autofilter, hvis kolonne V:X er synlig.

Hvis du vil rydde autofilter uanset om kolonne V:X er skjult eller synlig, kan du erstatte denne kode med følgende:

ActiveSheet.AutoFilter.ShowAllData

Dette vil rydde autofilter uanset om kolonne V:X er skjult eller synlig.
Avatar billede boro23 Forsker
20. december 2022 - 07:10 #4
Hej Keld
1000 tak for hjælpen, det var lige denne stump kode jeg manglede.
Glædelig jul og godt nytår :-)