16. december 2022 - 12:47 Der er 8 kommentarer

Anden PC som keyboard

Hej,

I forbindelse med et udviklingssystem (Arduino-systemet)  har jeg ofte brug for at kunne indlægge en masse data (hex-data, tekster (strings), enkelte tegn (altid ASCII) og så fremdeles).  Udviklingssoftwaren tillader ikke brug af Scripts (fpahndens -osse !), så jeg er nødsaget til at indtaste lange tekster (strings) som enkelttegn .  Det er dræbende, når jeg må gentage det, ofte op til 5-10 gange.  Så var det tanken opstod:

Jeg bruger et USB-tastatur .    Det må være muligt at kunne tilslutte en bærbar som alternativt tastatur (usb-tilslutning) og så Assigne denne alternative PC som primært tastatur i master PC'en.  (dette ville være en velsignelse hvis muligt !)

Er dette muligt i det hele taget ?  og i så fald hvordan ???  (eller er det udelukket via Windozen !!)

TAK på forkant -  Kristian
Avatar billede puren Ekspert
16. december 2022 - 13:01 #1
nope men du kan evt. lave fjernstyring af din android enhed og så bruge dit tastetur i din bærbar
Avatar billede bvirk Guru
16. december 2022 - 13:47 #2
Ikke helt hvad du sørger om, men hvis de trivielle data indtastninger er i arduino IDE's serielle terminal, så findes der alternativer der kan mere:
https://en.wikipedia.org/wiki/Minicom
har f.eks både x,y og zmodem, kermit of ascii protokoller for file transfer - selvfølgeligt op mod noget arduino programmel der henter over serial.
16. december 2022 - 15:18 #3
@bvirk

1: Tak for respons.  Det jeg ønsker, er at slippe fot de (næsten) endeløse tekst-strenge, som skal indtastes for at teste Arduino- applikationen i ATMel Studio 6. (Studio 6 fordi den skal kunne køre parallelt med Delphi 7 Enterprise på en XP Sp 4 (denne fordi D7E    ikke kører stabilt (det jeg definerer som stabilt)) på alt andet Windows over XP) . De er  nogen gange ret (læs: meget) lange, og det er noget trivielt at taste samme sætning flere gange under debugging .  nemmere hvis det kunne automatiseres - og derfor den eventuelle PC-løsning. At bruge terminaler og/eller terminal-emuleringer er heller ikke en option, da systemet er under udvikling (dvs. stærkt bundet til Atmel-systemet) og den accepterer kun KEYBOARD og skærm på aktuelle PC.  En keyboard - emulering ville gøre det - men det er altså ikke muligt ((**********, ****** og ****** )  = kort for ØV ). (hehe)

Kr
Avatar billede poko1 Ekspert
16. december 2022 - 17:09 #4
Hvad med at bruge Team Wiewer? Med dette kan du operere på en anden PC Og over tage styringen Den du skal styre får en kode som du skal indsætte på den PC.Der overtager kontrollen!
16. december 2022 - 21:44 #5
poko #4 :

Lyder spændende. Prøver at downloade og teste. Går det, er det super, hvis ikke , TJA ......

Tak for linket.

KR
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2022 - 07:25 #6
#5
Husk at gøre det på denne måde Du downloader Team Weawer på begge Pc'er Så skriver du de koder ned som følger med Gem dem, ellers skal du starte  forfra hver gang! Så starter du team Wiewer op på begge og indsætter koden fra den PC. Du skal have adgang til på styre Pc`en. Nu har du adgang til Skrive bordet på mål PC, og du kan så åbne alle programmerne med din Mus!
Når jeg fjernstyrer en PC. Et andet sted i landet Altså uden for mit eget hjem Beder jeg, den anden part om at sende koden til mig, jeg indtaster den og så har jeg adgang til dennes PC!
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2022 - 07:35 #7
Ps. Jeg har været ude for at jeg blev nægtet adgang til nogle Programmer, dette skyldes at der var fremmede antivirus programmer installeret! Efter fjernelse af disse kunne jeg få adgang til Windows Defender og Deaktivere, når det var nødvendig!
17. december 2022 - 14:10 #8
Skal prøve det i morgen, Melder tilbage når det "funker" ..  TAK og God weekend .

Kr