Avatar billede P_H Juniormester
17. december 2022 - 13:49 Der er 1 kommentar

Ved brug af safari genvej føjet til hjemmeskærm fås timeout fejl, efter meget kort tid.

Hej
Iphone 12, med nyeste IOS 16.2 og programmerne er helt opdateret
Jeg har skal logge på et tid vagtplansprogram, de har ikke en app til Iphone men jeg åbner safari og føjer logonsiden til hjemmeskærm, så jeg får et ikon på min skærmen. Jeg åbner via ikonet og logger på (telefonen husker brugernavn og password) det fungere fin, jeg prøver flere gange at logge ind uden problemer.
Senere, det kan være samme dag, næste dag eller et par dage senere begynder jeg at få en fejl ved logon, "Timeout error, Server has not responded in limited time. Please try again". Fejlen kommer med det samme, der er ingen ventetid men jeg er blevet logget ind, problemet er at lige meget hvad jeg prøver, kommer denne fejl igen og igen med det sammen jeg trykker på noget.

Hvis jeg fjerne ikonet igen og logger på via Safari og laver et ikon via føj til hjemmeskærm, virker det igen, indtil det ikke virker igen.

Til at starte med brugte jeg safari "almindelig" fane når jeg føjede til hjemmeskærm, men så skulle jeg slette browserhistorik, fjerne ikon (genvej), genstarte telefonen og oprette ikon (genvej) igen for at få det til at virke.

Nu bruger jeg en "Privat" fane til at føje til hjemmeskærm og så kan jeg "nøjes" med at slette Ikon/genvej og installere den igen for at får det til at virke,

Jeg har talt men virksomheden bag vagtplanprogrammet og de siger at det virker for dem, det er min telefon der er problemet. Jeg startede med at bruge programmet for 3 måneder siden og de første 1½-2 måneder var der ingen problemer, det er kun den sidste måned problemet har været der.

Det var en lang beskrivelse, er der nogle der ved hvad problemet evt. kunne være, er det min telefon der er problemet og hvad kan jeg evt. gøre for at undgå at næsten daglig skulle reinstallerer genvejen på min telefon.

Jeg har ingen problemer med at logge på hvis jeg gør det via Chrome på min pc.

På forhånd tak
Peter
Avatar billede INK Ekspert
17. december 2022 - 17:43 #1
Har du forsøgt bare at gemme genvejen som en favorit i Safari.