Avatar billede ole_viller Mester
21. december 2022 - 08:39 Der er 1 kommentar

Automatiske mails fra Google kalender virker ikke mere. ØV

Jeg er "ejer" af en Google-kalender.
Den deler jeg med en række personer = disse kan se begivenheder, men ikke redigere i kalenderen.
Når jeg opretter en ny begivenhed, plejer mine "abonnenter" af få en automatisk genereret mail med info om begivenheder.

Men det gør de ikke længere.
Jeg kan ikke huske, hvordan jeg satte det op i sin tid.
Er det noget kalenderen "selv kan"? Eller er det én eller anden add-on . . . ?
Jeg er helt blank . . .

Jeg har selvfølgelig søgt på nettet. Men jeg finder "kun" info om, hvordan man får kalenderen til at sende notifikationer X antal timer og minutter inden en begivendhed finder sted.

Er der nogen, som kan hjælpe?

På forhånd tak.

Vh Ole Viller, Randers
Avatar billede Keld Broe Seniormester
29. december 2022 - 20:26 #1
Ja, det er muligt at få Google Kalender til at sende dig og dine abonnenter e-mails med information om begivenheder, du opretter. Dette kan gøres ved at konfigurere notifikationer i Google Kalender.

Her er et eksempel på, hvordan du kan konfigurere notifikationer i Google Kalender:

Gå ind på Google Kalender og klik på dine indstillinger (det lille tandhjul-ikon i øverste højre hjørne).

Klik på fanen "Notifikationer".

Klik på "Tilføj notifikation".

Vælg "E-mail" som notifikationstype og indtast din e-mailadresse og e-mailadresserne for dine abonnenter. Du kan også vælge at få notifikationer "X antal timer og minutter inden" begivenheden finder sted.

Klik på "Gem" for at gemme dine indstillinger.

Efter du har konfigureret notifikationerne, vil du og dine abonnenter modtage e-mails med information om begivenheder, du opretter i Google Kalender.