Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. december 2022 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Norton : Gratis Update - Ved nogen, hvad det går ud på ?

Jeg har Norton 360 -
Første år jeg har prøvet det.
- Er godt tilfreds.
-
I dag kom der en "Julegave" på min G.mail :
***************************************************
NORTON
Vores gave til dig: Gratis opgradering*
    Opgrader gratis i dag. Se opgraderingsmuligheder nedenfor.
Upgrade now
****************************************************************
Er der nogen her, som ved hvad den gratis opgradering går ud på ?
-
Nogen der, evt. selv har prøver det ?
-
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede poko1 Ekspert
22. december 2022 - 07:38 #1
Så vidt jeg Husker er det så ikke et antivirus program? MC. Affi?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2022 - 08:47 #2
Jo Norton er antivirus. Det har været der i mange år.
Jørn den mail adresse det kommer fra er du helt sikker den kommer fra dem? Det sker ind imellem at andre forsøger at byde sig ind, og sådanne links skal man ikke trykke på. Skriv eller ring evt til deres support for at høre om det er dem der har sendt denne besked.
Avatar billede fase Professor
22. december 2022 - 09:25 #3
Jeg har også fået den mail, men inden jeg klikker på linket, undersøger jeg lige mailadressen, selvom den ser rigtig ud. Norton plejer ikke at forære noget væk.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2022 - 10:01 #4
Det lyder som marketings-taktik "opgradering" er nøglet for begivenheder og sæson, og intet er gratis. Kan nok sammenligne deres produkter.

https://dk.norton.com/products

Det er nok forklaret hvad det indebærer. Jeg har aldrig forstået deres cloudbackup. Det er så længe siden nu, mit oplevelse med cloud denne var langsom og har aldrig aktiveret den.

Er det noget du aldrig kommer til at bruge, så bare slet beskeden. Husk, opgradering koster som regel mere efter den er færdig med licensen. Så er det mere end hvad den oprindeligt var og så kommer automatisk fornyelse, man skal se efter og stoppe auto-fornyelse eller anmode om at stoppe auto-fornyelse.

Hvis du ikke har noget imod deres tilbud, og kan lide deres beskyttelse, se om det er noget for dig. Der er selvfølgeligt også Bitdefender og TotalAV som er gode alternativer.

Fortsat god dag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. december 2022 - 10:22 #5
Jeg har selv haft Norton i mange år, på både min stationære- , min bærebare pc, og min mobil, og er godt tilfreds.
Desværre er der i de senere år opstået en kedelig tendens til, at de prøver at komme med "gode tilbud" og det irriterer mig.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. december 2022 - 10:39 #6
Tak. - Jeg må hellere lade være .... Med at reagere ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. december 2022 - 11:55 #7
#1 - Der var en overgang hvor jeg mange gang gennem lang tid modtog en masse mails (tydeligvis spammails) fra både "McAfee" og "Norton" men der var det tydeligt tale om fup. Jeg har aldrig hanft McAfee installeret, og de fup mails jeg modtog fra "Norton", var hovedsagt advarsler og at mit abonnement var udløbet. Afsenderadresserne var det mest mærkelige - der kom også mails fra Norge. Der stod ikke "no" men der stod Norge i selve mailen. Der er bare lige det ved det at mit Nortonabonnement hvert år udløber 31. december, så når man udsættes for disse mails, året rundt, ringer alarmklokkerne og de rødeadvarselslys bliker med det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2022 - 12:16 #8
#7 Ja de mails har de fleste nok set. Jeg har heldigvis været forskånet. Jeg accepterer aldrig nogle form for pupups. Det har nok gavnet i sidste ende.