Avatar billede TTA Seniormester
23. december 2022 - 17:35 Der er 12 kommentarer

Valg af Office pakke

Er der en Office-kyndig tilstede?

Jeg har fået ny PC og skal have installeret en Office-pakke af en eller anden art.

Det ser ud til at PCen er udstyret med en demo-version af Microsoft 365.

Men jeg ønsker ikke at være i en abonnementsfælde hos Microsoft, og ønsker en købt version – som jeg altid har haft før.

Men det er en jungle at finde ud af hvilken variant, jeg skal købe.

Samtidig er jeg i tvivl om om PCen tillader at jeg installerer en anden version af Office pakken? Jeg prøvede at installere Professional Plus 2016, men fik at vide at det var 32-bit, og at der fandtes 64-bit-filer i Office 365 på PCen. Det er ikke muligt at afinstallere Office 365, selv om det kun er en demo-version.

Jeg skal kun bruge Outlook, Word og Excel…
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2022 - 17:56 #1
Søg efter Office 2019 Den er efter min mening rigtig god og så er den til en fornuftig pris!
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. december 2022 - 18:21 #2
#0 Du skriver "Det er ikke muligt at afinstallere Office 365, selv om det kun er en demo-version.
Det er muligt at fjerne dette program.

Revo-uninstaller skulle kunne klare det.
Installer programmer (der er gratis) ved at klikke på linket.

https://www.revouninstaller.com/products/revo-uninstaller-free/
Avatar billede kurtba Ekspert
23. december 2022 - 20:37 #3
Du skriver intet om, hvorledes du forsøger at afinstallere.
Via Kontrolpanel - Programmer - Fjern et program, burde du kunne fjerne det.
Du kan købe office 2021 til 198 kr.  og office 2019 til 139 kr. her
https://www.productkeys.dk/produktkategori/software/microsoft-office/
Det har jeg gjort, og det virker. Jeg afinstallerede 365 via kontrolpanel.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 07:48 #4
Jeg bruger selv Libre Office der er gratis at bruge.
Det har dog ikke et mail program med. Men hvis man har behov for sådan et kunne Thunderbird måske bruges.
Jeg bruger selv Libre Office og har udelukkende mails liggende som webmail og har ikke behov for Thunderbird. Bruger mails fra Gmail og YouSee.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 07:51 #5
Skulle jeg selv gå på Microsoft Office igen vil jeg bruge Kurrba valget med poroducktkeys hvilket er et godt tilbud. Jeg bruger dog hellere penge på et godt antivirus program.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2022 - 08:47 #6
Som jeg skrev i #1 Så bruger jeg Microsoft Office Pro 2019 Jeg gav i 2020 198 kr. for det også var der licens til brug på 3. Computere med! Og så er der en fin vejledning med!
https://ibb.co/3rFCSsd
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 09:40 #8
Skulle jeg vælge et køb ville jeg bruge pengene på den nyeste version. Muligt man måske skulle give en smule mere. Men man må formode at support holder længere end til de lidt ældre versioner
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2022 - 10:19 #9
Flere Europæiske datatilsyn rammer Microsoft: Myndigheder må ikke bruge Office 365
Avatar billede TTA Seniormester
24. december 2022 - 11:14 #10
Mange tak for alle svarene!

Jeg fandt Microsoft Home & Business med netop de ønskede programmer til kun 199 kr. Købt, downloadet og installeret på 10 minutter :) Og alt spiller bare :)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2022 - 12:08 #11
#10 Godt du fik det løst😊
Avatar billede poko1 Ekspert
24. december 2022 - 12:53 #12
Fint Velbekomme!