Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 19:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min ASUS BlueRay afspiller virker ikke med VLC - Hvad så ?

For 3/4 år siden fik jeg en ny ASUS PC.
Den er god.
Også en ASUS BlueRay afspiller ....
*
Jeg synes, at jug har spillet én BlueRay film på den ... (Synes jeg).
(Men det kan være i stuen, hvor vi har BlueRay afspiller på TV.
-
Nu vil jeg imidlertid gerne kunne se Blue Ray film inde i mit "Arbejdsværelse".
(For min kone kan ikke lide film, der bare er lide "voldsomme" -
Og det er der jo mange der er, indrømmet !
-
Jeg troede jeg kunne afspille Blue Ray film med hjælp af VLC -
(I "arbejdsværelset")
Eller skal man bruge noget andet til at se den ?
-
Det virker i hvert fald ikke.
- Jeg kan godt se almindelige DvD - Og høre musik.
-
Er der nogle, som kan hjælpe, Tak ?
*
P.S - God Lille-Jule-Aften - Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2022 - 19:29 #1
Er det så bare ikke DVD-afspiller og ikke BluRay afspiller?

Måske modellen af denne vil hjælpe med at finde løsning fra Asus, hvis det er Asus afspiller?

Det billede af label af den, hvis der findes et label.
-Hvis du ikke ser så godt.
Så kan vi finde den sammen og se, hvad den egentlig kan sammen, og dele tråde om denne.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. december 2022 - 19:36 #2
VLC understøtter som udgangspunkt ikke afspilning af bluray - kun alm. dvd m.m.
Der findes hack, som angiveligt kan få det til at virke med VLC,  men om det så også gør det, skal jeg lade være usagt.
Men her kan du se forskellige forslag til afspillere, og der er også en som viser, hvordan man angiveligt kan få VLC til at virke.
Men nok en bedre ide at prøve om nogle af de andre forslag virker.
Jeg mener, at jeg for en del år siden også afspillede bluray, og at jeg da brugte Potplayer, som var gratis. Så vidt jeg kan se, kan man stadig downloade den, men det ser ikke ud til at den er blevet opdateret i flere år, idet der kun står understøttelse op til win 8. Men derfor kan den jo sagtens vise sig også at understøtte win 10 og 11.
https://www.youtube.com/results?search_query=free+blu+ray+player+software+windows+10+
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 19:40 #3
Jørgen B. - Der står "Blue Ray Drive" på afspilleren ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 19:44 #4
Jeg kigger på det ....
Men Tak ....
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2022 - 19:45 #5
Javel, DVD afspiller dengang (nogle) kunne afkodes (unlock region) ved at indtaste koder.
Dette er blevet ændret ved BluRay's regioner. Det kunne tænkes, at dit afspiller er låst til specifik BluRay regioner.
Dengang var det med tal regioner på DVD'er, og med BluRay er det med bogstav regioner. Er dette fordi den film man gerne vil se, ikke understøttes af region lås?

Igen, modellen vil give tråde online, om der er muligheder for den. Find label af modellen, så vi kan se tråder online.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 19:56 #6
Tak for hjælpen -
Kutba -
Leawo Blue-Ray Player
VIRKER

T@K
Avatar billede valby Ekspert
23. december 2022 - 23:30 #7
@ Ikke-ekspert
Har du købt Leawo? Jeg spørg fordi, jeg har den gratis version, og når jeg trykker på pause, springer der en opfordring til at købe op. Min version starter ikke op, når jeg sætter en disk i, jeg har måttet gå ind i filerne og lave en genvej.
Jeg har ikke ville købe, fordi jeg ikke er sikker på, det bliver meget bedre.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2022 - 23:38 #8
Nej - Jeg har ikke købt den. Det er en gratis version. - Den er lidt langsom i opstart.
Sikkert hurtigere, hvis man køber den ....
Men jeg har kun 2 Blue-Ray skiver ..... Til gengæld nogle gode film - Jeg kan se flere gange ....Har lige fået det i dag .... Fungerer bedre end ingenting ....
Avatar billede valby Ekspert
23. december 2022 - 23:42 #9
Måske har det noget med skiverne at gøre?  Eller afspilleren? Jeg har Badehotellet 1-5 og det kører fint fra start.