Avatar billede valby Ekspert
25. december 2022 - 13:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Røg-fjern-alarm

Jeg bor på 1ste sal, i en lille ejendom. Jeg lejer også et lokale, som ligger lige under lejligheden. Der vil jeg gerne have sat en brandalarm op.
Men jeg vil ikke kunne høre en almindelig alarm, og har derfor brug for en alarm, som sender et signal op i lejligheden.
Jeg har set på disse 2, men vil gerne høre, om nogen har erfaring med dem, eller lignende alarmer. Prisen må gerne være højere.

https://dopro.dk/product/dopro-wi-fi-rogalarm/

https://www.av-cables.dk/roegalarm/cleverio-smart-roeg-og-varmedetektor-hvid.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=EAIaIQobChMIitbLyOWU_AIVyYXVCh1P_AG6EAQYAiABEgLNafD_BwE
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2022 - 14:50 #1
Lidt underligt kun at blive alarmeret på en mobil. Er der andre hjemme end dig, og du ikke er hjemme, så bliver de ikke alarmeret.

Da jeg byggede hus, så fik jeg sat røgalarmer op, forbundet med ledninger. Hvis een går i gang, så hyler alle. Ingen app, ingen wifi der skal virke, og alle i huset hører det.
Avatar billede valby Ekspert
25. december 2022 - 15:18 #2
#1
Jeg bor alene. Fint nok at bruge ledningerne, og det kan du, som bor i eget hus.
Men jeg bor, som skrevet, i lejlighed, og får ikke lov til at bore huller og trække ledninger ude på trappen. Jeg er hjemme det meste af tiden, og det bekymrer mig,
at en eller anden galning, let kan bryde ind, og lave ildspåsættelse.
Desuden har jeg en tørretumbler, som kører om natten. Og selv om det formodentlig er ufarlig, så ved man jo aldrig hvad der kan ske.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2022 - 15:45 #3
Det kan så give god mening for dig - når andet ikke lader sig gøre.

Det generelle koncept er lidt underligt. Man kunne undersøge:

Den hyler også hvis der er røg?
Den kan få andre "forbundne" røgalarmer til at hyle?
Du advares på en måde, når batteriet er lavt, eller helt dødt?
Du advares når der ikke er Wifi-forbindelse?
Der står på kassen hvor længe firmaet garanterer systemet fungerer (der skal jo køre en server ude i verden)
Avatar billede valby Ekspert
25. december 2022 - 16:04 #4
Det ser sådan ud:

Når alarmen registrerer røg og varme, så vil du omgående høre alarmen på mobilen, -uanset hvor du er. (du er måske over hos naboen, eller bare på sommerferie)
Når batteriet mangler strøm, får du melding i din mobil.
Alarmen bruger Wi-Fi og kan køre på samme batteri i 9 år. Batteri er inkluderet.
Dansk manual og Smart Life app.
Der advares ikke mod manglende Wi-Fi forbindelse, og alarmen er ikke forbundet til andre alarmer.
Avatar billede valby Ekspert
25. december 2022 - 17:15 #5
Nå mit spørgsmål har vel ikke den store interesse her 1ste juledag, så jeg tror ikke, der kommer flere indlæg.
Men du skal have tak for dine indlæg 😁Jeg har besluttet mig for denne:
https://dopro.dk/product/dopro-wi-fi-rogalarm/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2022 - 17:39 #6
Den hyler i hvert fald selv (som jeg læser det). Og hvis du senere får fingre i "Dopro Alarm Kontrol Panelet" er der da en chance for at den kan få andre til at hyle - det vil være mærkeligt andet.

Batteri, 9 år. Det må være i medvind og ned ad bakke. ;)  Forstået på den måde, at det muligvis er tilfældet, hvis der ikke har være alarmer undervejs, falske eller rigtige.
Avatar billede valby Ekspert
25. december 2022 - 18:06 #7
Nå ja, Jeg bliver 84 i næste måned (hvis jeg lever så længe) så batteriet holder nok min tid ud? Og hvis det ikke gør, så rækker folkepensionen nok til et nyt. 😊