Avatar billede lurup Ekspert
25. december 2022 - 23:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mp3 filer til google nest

Jeg har nogle mp3 filer på min pc jeg skal afspilde fra min ipad og ud til 3 google nest højtaler. ? hvordan får jeg filerne på min ipad og efter afspilde dem til mine google nest højtaler ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. december 2022 - 14:36 #1
Google Home snakker desværre ikke direkte med nogen "private" musiktjenester - hvilket er virkelig irriterende.

Men du kan Cast´e til din Google Nest fra en hvilken som helst enhed via diverse musik-programmer. Så du kan i princippet afspille filerne direkte fra din PC via eks. VLC-Player eller et andet CAST-program.

Skal det være fra din iPad, skal din iPad enten kunne se filerne på et share, eller du skal overføre dem til din iPad. Det kunne være via dropbox, Google Drive, OneDrive eller måske mest oplagt, Apple iCloud, hvis du har plads her...

så vælger du dit favorit-musik afspille program, og via det kan du så cast´e til din NEST højttaler.

Skal du caste til flere højttalere på samme tid, skal du have oprettet en højttalergruppe via Google Home appen: https://support.google.com/chromecast/answer/7071794?hl=da&co=GENIE.Platform%3DiOS
og så er det højttalergruppen du skal vælge at caste til, i stedet for de individuelle højttalere...
Avatar billede lurup Ekspert
26. december 2022 - 20:46 #2
Hej Ole_Madsen

Jeg har google drev på min Ipad men hvordan får jeg dem mit Ipad i en mappe ?
Avatar billede lurup Ekspert
26. december 2022 - 23:02 #3
aaaaarrrrr
Jeg har fået downloadet VLC til min ipad. Je gkan åbne VLC og finder min CAST højtaler som bliver tilsluttet ved blip men der kommer ingen lyd ud.....den er skruet op.
Jeg kan nent få det til at virke på mit tv med Google cast
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. december 2022 - 13:53 #4
Det besværliggøres lidt af, at jeg ikke selv har en iPad - så jeg er lidt begrænset :-) (Jeg har stort set kun Android)...

Men fra dit google drev på iPad´en - kan du ikke få lov til at afspille filerne direkte? - og gennem det afspillerprogram der åbner, så få lov til at caste til højttalerne?

Du burde kunne styre højttalerne fra Google Home appen, og her også teste om den virker m.m...