Avatar billede ferretsdk Mester
28. december 2022 - 16:38 Der er 1 løsning

Opgradering PC valg?

Skal i gang med at opgradere min nuværende PC og ville høre hvad folk tænker  omkring et par ting, jeg regner med at behold mit nuværende grafikkort da det stadigvæk køre helt fint.

Kort om min Gamle PC:
Asus Tuf x570 MB
Ryzen 5 3600xt
16gb g.skill pc3600 ddr4 ram
RTX 3070TI

Opgradering
ASUS ROG STRIX B650E-E GAMING WIFI
Ryzen 9 7950x
G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 CL30
Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB - CPU Vandkøling
RTX 3070TI
nvme gen3 bliver skiftet når der kommer nogle gen5 på markedet.

Det jeg går og tænker over er valget mellem CPU 7950x og 13900k
grunden til jeg hælder mest til ryzen og AM5 er at det gerne skulle være fremtids sikret så man ikke behøver at tænke over opgraderinger lige med det samme udover måske en GPU, men 13900k et en lille smule hurtigere i de fleste spil men da det sikkert er sidste cpu i intels gen 13 serie skal man næsten med sikkerhed skifte alt næste gang man vil opgradere da de nok også skifter til DDR5 osv. hvilket jeg fortrækker at gøre nu frem for senere.

Tænker også over valget af MB b650 vs x670 men når jeg nu ikke skal lege med OC så er et b650 vel et ok valg eller?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2022 - 01:31 #1
B650 har mindre bedre points for ram hastighed, og skift ram med 6400MHz hastighed i stedet for 6000MHz for din B650 motherboard.

Selv om X670 har nyere diverse, har den ram hastighed kun til 5333MHz.

Det kan nok undersøges bedre med netop udmelding af producent og model.

Det lyder som om at du har styr på det.

God opgradering, jeg hopper af.