Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2022 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Outlook 365 - 2 konti

Jeg har en Outlook på en pc med en Gmail-konto på. Jeg vil gerne have flyttet en pst/ost fil fra en anden pc ind, så jeg kan vælge mellem de to uden at de blander data. How to?
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2022 - 14:02 #1
Du skal oprette en ny konto, for nr. 2 mail, under "Filer", og så "Tilføj konto", og efter opsætningen der, kan du så linke til den .pst fil du vil bruge.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2022 - 14:31 #2
Det afhænger lidt af... - er det bare en PST-fil, kan du tilknytte den til din eksisterende konto. Så vil den optræde som selvstændig "mappe". https://support.microsoft.com/da-dk/office/%C3%A5bn-og-luk-outlook-datafiler-pst-381b776d-7511-45a0-953a-0935c79d24f2

Men er der en tilhørende mail-konto, der skal kunne levere data til PST filen, skal der tilknyttes den ekstrea mailkonto, som ebea beskrier: https://support.microsoft.com/da-dk/office/tilf%C3%B8j-en-mailkonto-i-outlook-6e27792a-9267-4aa4-8bb6-c84ef146101b

I begge tilfælde vil "mapperne" vises i mappestrukturen, og der vil umiddelbart ikke automatisk kopieres mails imellem mapperne. Men du vil til enhver tid have mulighed for at trække data imellem, også ved en fejl.

Endelig kan man danne flere profiler i outlook, så man skal vælge mellem profilerne ved opstart: https://support.microsoft.com/da-dk/office/oprette-en-outlook-profil-f544c1ba-3352-4b3b-be0b-8d42a540459d - jeg har bare ikke rodet med flere profiler valgt under opstart i så mange år, at jeg ikke er helt klar over om det stadig er muligt...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2022 - 14:44 #3
Det var lige der, jeg havde valgt forkert før. Det virker nu. TAK
Avatar billede ebea Ekspert
29. december 2022 - 14:52 #4
#3 - Du er velkommen ;-)