Avatar billede valby Ekspert
29. december 2022 - 14:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mystiks Todo list

Windows 11 Mobil Doro 8080
Jeg har installeret en Todo lis, som skulle fungere sådan, at når jeg skrev på computeren, kunne jeg se det på min mobil.
men jeg kan ikke se noget, hverken på PC eller mobil. Men der kommer meddelelser som:    Hej valby,
Der blev registreret et nyt login til din Todoist-konto: asvegj@gmail.com.
Den står som under: C:\users\mit navn\app data\lokal\pages
Men når jeg ser efter, står der ingenting. (mit windows er på dansk)
Jeg ved ikke hvad der foregår, især ikke fordi, jeg har installeret en ny Windows.
De skriver, man kan kontakte dem her: https://doist.com/?utm_source=todoist&utm_medium=landing_page&utm_campaign=contact
Avatar billede valby Ekspert
29. december 2022 - 14:56 #1
Ps. Så vidt jeg husker, er den fra Microsoft store.
Avatar billede valby Ekspert
29. december 2022 - 15:17 #2
Jeg finder det også mærkelig, at man ikke bare kan tilgå listen.
https://ibb.co/gRFzL0C
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2022 - 16:04 #3
Det lyder som om du ikke har konfigureret den konto, der givetvis skal til for at oprette data...

Tænk på det på denne måde:

Din liste skal gemmes et sted hvor alle dine enheder har lov til at læse det. Det kan ikke være på din PC, for den kan din telefon ikke tilgå udefra. Det kan heller ikke være din telefon, for den kan PC´en ikke tilgå.

Så stedet er en server ude på nettet (i skyen om man vil). Men både din PC og din telefon skal tilgå serveren med samme konto, for at de ved hvilken to-do liste der hører til dig - og derfor skal du have oprettet og konfigureret en konto hos dem.

Mange tilbyder så i dag, som vist på billedet, at du kan tilknytte din google, Facebook eller Apple konto til deres service - så slipper du for at oprette din egen konto, men bruger bare en konto oprettet på baggrund af dine Google/Apple/Facebook oplysninger.

Ønsker du ikke dette, skal du bruge det lille link i bunden - "Don't have an account ?- Sign Up" til at oprettet en konto ud fra dine egne preferencer (mail adresse).

Jeg kender ikke den specifikke "To-Do" liste, men bruger selv (har brugt) Microsofts tilsvarende: https://todo.microsoft.com/tasks/

Her tilknyttes data på din PC med det samme til den Microsoft konto du bruger til at "købe" (installere) appen med. Så skal du bare hente den tilsvarende app til telefonen og logge på med din Microsoft konto... - så vil det virke. Fordelen er, at hvis man bruger mange Microsoft produkter, vil de alle samles på samme konto... - ulempen er det samme - at man samler alle æggene i én kurv...
Avatar billede valby Ekspert
29. december 2022 - 23:46 #4
Mange tak for info. 😊 det lyder indviklek. jeg må se på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2022 - 09:53 #5
Todo liste er noget man printer ud i stedet for at dele det med Microsoft 😉
Avatar billede valby Ekspert
30. december 2022 - 11:15 #6
#5
Har jeg mon fået virus?  Kl 7:09 har jeg fået en meddelelse fra "Todoist"  om at jeg har planlagt, at støvsuge i alle rum. Der er da noget helt galt. 😒
Avatar billede Bjørn Mester
30. december 2022 - 11:24 #7
#6
Du har kigget på konens liste. ;-)
Avatar billede valby Ekspert
30. december 2022 - 11:49 #8
Det lyder, på alle måder, som en god forklaring. Men hun blev fyret for 29 år siden😊

Der står også i meddelelsen: https://ibb.co/hDTwskx

Jeg har set alle mine apps igennem både på computeren og på mobilen.
Og jeg har kørt Malwarebyte pro, jeg vil absolut af med det.😫
Avatar billede valby Ekspert
30. december 2022 - 11:56 #9
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2022 - 12:43 #10
#6😂😂
Avatar billede valby Ekspert
30. december 2022 - 22:59 #11
Jeg er ikke kommet af med den todo, men jeg har da fået nogle svar, som jeg kan tænke over.  Tak for jeres indlæg. 😁