Avatar billede XxElliesFLxX Novice
02. januar 2023 - 10:56 Der er 10 kommentarer

Sata 2.5 harddisk fra bærbar

Hej med jer.

Jeg har pillet en 2.5 sata harddisk ud fra en ødelagt bærbar pc. Jeg ved jeg har en masse vigtig indhold på den, bl.a. billeder og dokumenter fra mit studie. Jeg har plugget den i en dockingstation som kan aflæse drevet. Men det indhold jeg får frem er mapper med brugere, esupport, logs, perflogs, programmer, programmer (x86) og windows.
Der er meget at lede i gennem, men synes bare ikke jeg kan finde reelt data jeg har gemt, men kun de her systemmapper.
Gør jeg noget forkert i min søgen på mine private filer og dokumenter?

Vh/ Stefan
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
02. januar 2023 - 11:11 #1
I mappen "Brugere" bør din bruger mappe være. I den finder du Skrivebord, Billeder, Dokumenter osv.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2023 - 11:19 #2
Som #1 Skriver Hvis det altså er en System Windows 10 Så kig under C: Drevet Bruger! Eller hvis du kender Filtypen Eks. .PDF .JPG- .Doc . IMg Etz. så tryk på Denne Pc. og i Søg skriv Filtypen?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2023 - 11:58 #3
Som standard ligger filer som #1 fortæller.
Er disken partitioneret op i flere drev kan de ligge på en anden partition. Men som standard er det typisk C drev med nogle små system partitioner der ligger i en normal installation.
Bemærk hvis du finder filer og måske overfører disse til anden pc kan du risikere du skal overtage ejerskabet af disse filer da de er kommet fra en anden pc.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. januar 2023 - 12:59 #4
Har du ikke en brugermappe så se om du har en user mappe.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. januar 2023 - 13:25 #5
Her søger du Eksempelvis hele Computeren igennem Eks. .Jpg "Billeder"
https://imgbb.com/NZgkSLH
Eller for eksempel på et Eksternt drev efter PDF Filer
https://ibb.co/L88C8Qv
Og hivs du et frit sted i mappen køjre klikker og vælger  sorter efter ændringsdato og stigende eller faldende Soteres de efter seneste eller ældste først!
https://ibb.co/m4mb8Gn
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2023 - 17:53 #6
Har du kommet videre?
Avatar billede XxElliesFLxX Novice
05. januar 2023 - 18:17 #7
Ja det virker ikke. User mapperne er mere eller mindre tomme. Intet brugbart i ihvert fald.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2023 - 18:49 #8
Og det er så ikke bare sådan at du med den nævnte pc hvor disken var i gemte på andet medie eller i skyen?
Avatar billede digitalsupport.dk Seniormester
05. januar 2023 - 20:18 #9
Kan der evt. være en separat partition til user data?
Hvis det har interesse, tager jeg gerne et kik med Teamviewer uden beregning.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2023 - 20:23 #10
#9 Det beskrev jeg i #3 og har ikke fået tilbagemeldingen på det.