Avatar billede Hmmm…. Mester
03. januar 2023 - 13:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af priser

Hej
Vi har et stort Excel ark med priser, varenumre og varens placering.
Vi er nu blevet opmærksomme på at når priserne i dette ark skal opdateres har vi et problem.
Vi får tilsendt de nye priser i et andet Excel ark og varenumrene ligger ikke i samme rækkefølge.

Kan man lave en eller anden formel i det gamle eller nye ark, så man kan overføre/kopiere de nye priser ind på deres rigtige plads ud for varenumrene?

Jeg er desværre ikke nogen ørn til makro programming, så allerhelst vil jeg fortrække en formel.
Der ligger et eksempel i dropbox her: https://www.dropbox.com/sh/5v2wx41pxlywyby/AAA83wCqKqnDcGXPnWZwJHSVa?dl=0

Venlig hilsen, og på forhånd tak.
Avatar billede anedi Ekspert
03. januar 2023 - 14:14 #1
Det kan du klare med en opslagsfunktion, eksempelvis LOPSLAG.

Indsæt nedenstående i celle C1 i dit gamle ark og træk ned til sidste celle:
=LOPSLAG(A1;'Ny pris.xlsx'!$A$1:$C$6;3;FALSK)

Vh
Anedi
Avatar billede Hmmm…. Mester
03. januar 2023 - 19:31 #2
Tusind tak anedi.
Jeg vidste at jeg kunne regne med hjælp her.
Det er så dejligt at hjælpsomheden stadig findes i stort omfang.
Tak
Avatar billede anedi Ekspert
04. januar 2023 - 09:36 #3
Velbekomme.