Avatar billede Aaaaaa- Mester
04. januar 2023 - 14:33 Der er 1 kommentar

Relationer - eller sammenhænge

Hej

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe - eller afklare hvorvidt det overhovedet er muligt.

Jeg ønsker at kunne angive og efterfølgende nemt se en relation fra ét felt til en række andre felter.

Jeg har et excel-ark, hvor jeg har en lang række ark. I disse ark har jeg oplistet en række systemkoder og underkoder. F.eks:

A2: "020 Vejledninger"
A3-9: "1 Excel", "2 Word" osv.

Det vil sige alt sammen er formateret som tekst.

Mit ønske er så, at jeg kan angive en relation mellem f.eks. A3: "1 Excel" som primær kilde og en række andre sekundære celler (der ligeledes består af tekst). Disse andre celler kan også have relationer til andre primære kilder.

Det kunne være ønskværdigt, hvis man så kunne trykke på A3 "1 Excel" f.eks. og så se, at den hører sammen med eller har relation til x antal andre og modsat trykke på en af de andre sekundære celler og se hvilke primære celler, de har relation til.

Er det overhovedet muligt og hvordan kan det lade sig gøre?
Avatar billede Aaaaaa- Mester
04. januar 2023 - 21:37 #1
Eller kan man måske bedre bruge en pivottabel eller lignende? Jeg har aldrig arbejdet med sådan en før.