Avatar billede pvn Juniormester
07. januar 2023 - 12:51 Der er 7 kommentarer

Chromebook viser ikke alle data på skærmen

Hej
Vi har problem med visning af alle data i eboks og Spar Nord netbank på vores chromebook.
Det er muligt at logge på begge services, med dele af skærmen er blank.
Ved eboks er det mappe strukturen i venstre side og alle dokumenter fra offentlige virksomheder er blanke.
Fejlen er opstået for ca. 6 mdr siden.

Nogen forslag til hvad årsagen er og hvordan det udbedres?
Avatar billede puren Ekspert
07. januar 2023 - 17:34 #1
hvad sker der hvis du forsøger med en incognito tap (genvej tast ctrl-skift-N)??
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. januar 2023 - 19:25 #2
Kan det være du har annonceblokering og de felter opfattes som reklame ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. januar 2023 - 19:49 #3
Jeg har haft (lignende) fejl fra nordea - gider ikke at bruge tid på det, så skiftede til coop bank - der er styr på, hvordan man koder.
Bankerne (der ejer e-boks) droppede samarbejdet med staten (som ville have mit-id) og deadline (i tredie forsøg) lå omkring den tid, hvor dit gik ned. Banker vil så gerne på mit-id som login, men har ikke 100% styr på e-boks som postkasse længere. Test lige med 'digital post'.
Avatar billede pvn Juniormester
08. januar 2023 - 12:53 #4
Kan se at ChromeOS ikke er opdateret, hvilket kan være årsagen til at hjemmesider med nyere teknologier ikke kan afvikles.
Har i kendskab til Googles politikker for opdatering af ChromeOS?
Læste en artikel om AutoUpdateExpire dato, der skulle angive, at enheden efter denne dato ikke kunne installerer opdateringer.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2023 - 17:03 #5
https://support.google.com/chromebook/answer/9367166?hl=da
men hvis du ikke får opdateringer, så skal 'det gamle' jo virke som altid, da det er uændret.
Avatar billede pvn Juniormester
08. januar 2023 - 21:39 #6
#5
Hvis eBoks og SparNord opdatere deres site men rutiner, der forudsætter nyeste versioner af ChromeOS og Google Chrome - kombineret med at min Chromebook ikke længere bliver opdateret, er det vel en potentiel årsag til at jeg får problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2023 - 22:09 #7
Igen, det offentlige er på mit-id og digital post. De sender ikke til eboks længere. Derfor mangler deres data.
Vedr sparnord, så tag et skærmdump fra den 'defekte' chromebook og tilsvarende side med alle data fra en anden pc. Kør gerne et sort streg over private data, så vi kun ser skod-data.