Avatar billede Thomsen Novice
10. januar 2023 - 16:05 Der er 4 kommentarer

Hjælp til fejlfinding

Efter sønnens gamerPC havde stået ubrugt på grundlag flytning…..ville jeg starte den op igen. Den startede op men ingen skærm på grund af kablet og da det drillede slukkede jeg på strømforsyningen. Og derefter har der aldrig været liv i den. Nu har vi endelig langt om længe købt en anden strømforsyning men stadig helt død.

Hvad kan problemet være og hvordan kan jeg fejlfinde??
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2023 - 16:25 #1
Har i prøvet uden strøm på at trykke og holde startknappen nede i 30 sekunder, genmomtere og så prøve opstart?
Som standard er Windows indstillet til at lukke pc ved et enkelt tryk på tænd/sluk knappen hvis det er det den kører
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2023 - 16:26 #2
Og det er ledningen ud af forsyningen når i gør det.
Avatar billede Thomsen Novice
10. januar 2023 - 17:30 #3
Nej det hjælper ikke. Den er helt død. Kan det være tænd/sluk knappen der ikke virker?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2023 - 17:42 #4
Svært at vide. Start knappens ledning går ned til bundkort funktion er en kortslutning mellem 2 pins. Du kan prøve at lokalisere hvor den går hen og udtage ledning og kortslutte mellem de to pins.  Hvis den starter op og du måske har en reset knap på den også kan denne reset knap bruges til opstart da den udfører samme opgave, nemlig kortslutning mellem 2 pins.