Hej. Jeg er kunde hos Stofa og vil gerne have min WAN IP ændret. Der står, at jeg har en dynamisk IP, men den ændrer sig ikke, selvom jeg havde routeren slukket i 10 timer?
Desuden kan se jeg på min lease time, at den bliver ved med at rykke til næste dag...
jeg vil du skal slukke i flere døgn -måske uge(r) standard er at lease ip fornyes når ½ af lease time er gået. Så i praksis er dynamisk ip adresse fast i månedsvis. IP skifter dog normalt når udbyder hardware hos dig skiftes.
Som skrevet i #1 er lease-tiden noget der fornys løbende. Og selv om den er udløbet, kan DHCP serverens adresse-pool godt være så stor, at selv om du holder routeren slukket i en uge, har IP-adressen ikke været i brug - og kan huske din router, der derfor får samme IP igen.
Du kan formentlig ringe til Stofa og få dem til at forny IP adressen til en anden.
Men nu kender jeg ikke Stofas setup - det kan sagtens være at den WAN adresse du går ud på, ikke er identisk med den din router har fået, så selv om du får ny adresse på din router, vil det stadig være samme WAN adresse du har. Så hvis det er fordi WAN adressen er blevet blacklistet, kan det nok bedre (og er mere ærligt) betale sig at arbejde for at den bliver whitelistet igen.
En mulighed er at få fast WAN IP, så vil det være den du præsenterer udad Det koster dog et mindre beløb pr måned
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.