Avatar billede Martin Praktikant
13. januar 2023 - 13:17 Der er 1 kommentar

IP adresse Historik

Hej,
Jeg og min søn skal bevise vores tilstedeværelse i tidsrummet 2020 altså ikke hele tidsrummet, men så man kan se et mønster i alle ulige uger i det tidsrum.
Vidner, som i fysiske vidner er ikke gode nok. Så tænkte jeg Corona og home skole. Det startede jo den 01.03.2020 og året ud. Er der ikke noget med man kan spore IP adressers gøren og laden. Måske kan jeg bruge det som bevis?
Meeen jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan jeg udvinder et IP adresses spor.
Så min bøn er om der er nogen der kan hjælpe mig med det.

Kæmpe tak
Martin
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. januar 2023 - 13:35 #1
Din IP adresse kan du ikke bruge til noget. Det er bare en "adresse", og den fortæller ikke noget om hvad der er lavet. I øvrigt kan den ændre sig.

Du har nok hørt at nogen er blevet sporet på deres IP adresse - men det er ikke noget du selv gør. Det er eksternt, man eks. på amazon.com kan få Amazons teknikere til at påvise, at din IP adresse har været aktiv på deres site. Det er en politiopgave, hvis der skal sættes sådan en sporing i gang.

Du har på Windows noget der hedder Windows Event Viewer. Her kan du se operativsystemets handlinger - HVIS de er sat til at blive logget. Men det er stort set umuligt for uinviede i de specifikke logninger at finde ud af præcis hvad det handler om.

Desuden... - din PC kan sagtens have stået, været tændt, og lavet ting og sager, mens du ikke selv har været hjemme. Så hele premissen er forkert. Desværre.